خبرگزاری کار ایران

دو فعال کارگری:

سیاست‌های غلط مزدی به مهاجرت کارگران منجر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۲۹۲

معاون اجرایی خانه کارگر اراک در انتقاد به مسئله دستمزد کارگری، گفت: وزیر کار در نشست شورای عالی کار، خطاب به نماینده کارگری اینگونه عنوان داشت: «اگر نتوانیم تورم را کنترل کنیم، دستمزد را در دستور کار قرار داده و افزایش می‌دهیم.» این در حالی است که بر خلاف وعده وزیر کار، نه تنها تورم کنترل نشد، بلکه افزایش حقوق نیز صورت نگرفت و وزیر کار هم اعلام کرد افزایش دستمزد نیز در دستور کار نخواهد بود.

نایب رئیس کانون بازنشستگان شهرستان شازند به خبرنگار ایلنا گفت: اِشکال شورای عالی کار این است که هر چه برای حداقل حقوق کارگر تصویب می‌کنند، مشمول بازنشستگان نیز می‌شود.

مجید درویش تصریح کرد: بازنشستگان به رغم اینکه از مصوبه شورای عالی کار ضربه خوردند، اما در سایر حوزه‌ها نیز مشابه شورای عالی کار عمل کردند. در حالی که هیئت مدیره تأمین اجتماعی می‌توانست عملکرد جداگانه داشته باشد و حداقل دستمزد بازنشستگان از حداقل دستمزد شاغلان کمتر نباشد.

وی افزود: یکی از تبعات منفی سیاست‌ها و رفتارهای ناعادلانه با کارگران، مهاجرت کارگران است. این موضوع با سیاست‌های دولت مبنی بر ایجاد اشتغال و حمایت از کارگر مغایرت دارد. در چنین وضعیتی از یک سو نه تنها شغلی ایجاد نمی‌شود، بلکه از سوی دیگر نیروی کار حرفه‌ای خود را نیز از دست می‌دهیم.

دبیر حزب اسلامی کار استان مرکزی هم با بیان اینکه نحوه محاسبات و تعیین دستمزدها با ایراد همراه است، گفت: افزایش 27 درصدی میزان حقوق برای حقوق‌بگیران با نرخ 47 درصدی تورم، هیچ‌ تناسبی با یکدیگر ندارد.

مجید عینی به روند فعالیت‌های شورای عالی کار انتقاد کرده و ادامه داد: کارفرماهای دولتی و اعضای حداکثری دولتی در شورای عالی کار، جایی برای اظهارنظر کارگر نگذاشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز