خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

ممنوعیت انباشت سیب درختی در کنار جاده‌های آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۴۲۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: انباشت سیب در کنار جاده‌های استان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

خسرو شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا, با بیان اینکه انباشت سیب درختی در کنار جاده‌های استان ممنوع است گفت: سال گذشته مراکزی مجوز دریافت کردند تا در زمینه جمع آوری بهداشتی سیب زیر درختی اقدام کنند.

شهبازی افزوذ: تعداد ۷۱ مرکز خرید سیب صنعتی مجوز دار در استان دایر شده و پیش بینی تولید محصول سیب صنعتی امسال، حدود ۳۲۰ هزار تُن است.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۲۲ هزار هکتار از اراضی باغی استان در حدود ۶۵ هزار و ۴۱ هکتار از باغات به محصول سیب اختصاص دارد و سالانه حدودا یک میلیون و ۶۹۵ هزار تن انواع میوه هسته دار و دانه دار در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: طبق پیش بینی‌ها امسال یک میلیون و ۲۲۱ هزار تن سیب درختی از باغات استان برداشت خواهد شد که حدود ۷۵۰ هزار تُن آن به کشورهای هند، پاکستان، روسیه، افغانستان و عراق صادر و یا روانه سردخانه‌ها برای ذخیره سازی محصول می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ هزار تُن از سیب تولیدی استان  به مصرف تازه خوری داخلی مصرف می‌شود گفت: مابقی نیز به صورت سیب صنعتی تحویل کارخانه‌های تولید آبمیوه و کنسانتره می‌شود.

به گفته وی هم اکنون هر کیلوگرم سیب درجه سه استان به قیمت حدود ۳۱ هزار ریال در حال خریداری توسط کارخانجات است و قیمت سیب سر درختی از قرار هر کیلویی گرم ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار ریال است و بسته به تقاضا در بازار مصرف به قیمت ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار ریال به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/
فرزادصدقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز