خبرگزاری کار ایران

تشکل های اقتصادی یزد هم صدا می شوند/مطالبه گری از دولت وظیفه تشکل های اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۸۹۶

نشست هم اندیشی اتاق بازرگانی یزد با روسای تشکل های صنعتی و اقتصادی استان یزد با رویکرد هم افزایی و هم صدایی برای مطالبه گری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مجتبی دستمالچیان؛ رئیس اتاق بازرگانی یزد در این نشست با بیان اینکه خواسته مجموعه مدیریت استان و شخص استاندار یزد هم افزایی و تعامل بیشتر تشکل های اقتصادی استان است اظهار داشت: تشکل ها باید هم صدا باشند و حرفی که می زنند را به درستی هم مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه هر روز دردسر جدید و بخشنامه تازه ای در حوزه های مرتبط با تولید داریم که مانع کار است و ما را دچار روزمرگی می کند افزود: متاسفانه تشکلهای بخش خصوصی در بیان مطالبات خود از هماهنگی لازم برخوردار نیستند و در بسیاری از نشستها و جلساتی که در حضور مسئولان کشوری در استان تشکیل شده تشکل ها هم صدا نبوده و نظرات ضد و نقیصی داشتند.

رئیس اتاق یزد با اشاره به اینکه هم افزایی تشکل ها مزیت هایی دارد ادامه داد: بخش خصوصی و تشکلهای صنفی بار تمام مشکلات اقتصادی کشور را بر دوش دولت می کشند و به صورت انفرادی انتقادهایی را نیز به موضوعات کلان اقتصاد وارد می کنند بنابراین هم افزایی باعث می شود با سلیقه متفاوتی که هر تشکل دارد بهتر تعامل کنیم.

وی با بیان اینکه مطالبه گری از دولت وظیفه تشکل های اقتصادی اضافه کرد: باید موضوعات را برای طرح در جلسه اولویت بندی کنیم و با اتحاد برای رفع چالش اقدام داشته باشیم و منافع مشترک را در مقابل اختلاف نظر و سلیقه پررنگ کنیم.

سیدعلی اکبر کلانتر؛ رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد هم در این نشست گفت: نگاه دولت با بخش خصوصی کاملا متفاوت است و به نظر می رسد باید به صورت ملایم و نرم مشکلات استان را احصا کنیم و با هم افزایی بیشتر، مسائل و مشکلات را حل و فصل کنیم.

وی افزود: ظرفیت تشکل ها در استان برای بهبود وضعیت فعلی و ترسیم مسیر آینده موثر است و باید با این هم افزایی در ریل گذاری پیشرفت استان اقدام کرد.

محمد سپهر؛ دبیرکل اتاق بازرگانی یزد هم با بیان اینکه در حوزه همکاری با تشکل ها اتفاقات خوبی در راه است گفت: با توجه به اینکه اهداف تشکل های استان در حوزه اقتصاد همسو با اتاق است نگاه اتاق نیز روبه آینده است.

وی اضافه کرد: مسیر آینده یزد اگر بدون تغییر باشد نگران کننده است و از آنجا که دغدغه به آینده بسیار جدی است باید تشکل ها در تعامل با یکدیگر چاره اندیشی کنند.

لزوم اتحاد بیشتر بین بخش خصوصی

علیرضا حسنی؛ رئیس اتاق اصناف یزد هم با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید اتحاد بیشتری داشته باشد اظهار داشت: بخش خصوصی از برنامه ریزی و تدوین طرح کارشناسی و دفاع از آن در برابر دولت نگرانی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی نباید شاگرد دولتی ها باشد و باید با اتحاد، قوانینی که بدون پشتوانه کارشناسی به ما تحمیل می شود را اصلاح کند.

مهدی کرباسی؛ رئیس اتاق تعاون یزد هم با بیان اینکه در کشور ما اتفاقاتی رخ می دهد که بحث های کلان به حاشیه می رود گفت: تصمیمات لحظه ای و شبانه دولتی ها باعث روزمرگی ها می شود و تشکل ها همیشه درگیر روزمرگی ها هستند.

وی بیان داشت: از تشکیل شورای تشکل های اقتصادی استان استقبال می کنیم و در هر زمینه آمادگی همراهی و تعامل بیشتر را داریم تا مشکلات و چالش های بخش خصوصی رفع شود.

مجتبی شرافت؛ رئیس خانه معدن یزد هم با بیان اینکه در مباحث مختلف تشکل های متعددی داریم که متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته اند اظهار داشت: برای تشکیل شورای تشکل های اقتصادی استان نیاز به آیین نامه ای داریم تا بر اساس آن و با تعامل سازنده پیش برویم و تصمیماتی که اتخاذ می شود نیز ضمانت اجرایی از سوی دولت هم داشته باشد.

تا امروز هم صدایی در بین تشکل ها ندیدیم

اصغر آقانبیل؛ رئیس جامعه هتل داران استان یزد هم با بیان اینکه شکل گیری شورای تشکل های اقتصادی در قانون نیز دیده شده گفت: تشکل ها تاکنون چندصدایی بودند و برخی از تشکل ها هدفمند ایجاد شده اند تا جلوی هم صدایی را بگیرند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، اتاق ها موظف هستند که تشکل ها را یکپارچه سازی کنند در حالی که برخی تشکل های ما نیز قوانین دارند و اگر اتاق بازرگانی دبیرخانه ای را ایجاد کند و این چندصدایی را یکصدا و در یک راستا با هدف رفع چالش ها بسط دهد و از افراد دانشگاهی و فعالان با تجربه اقتصادی نیز استفاده کند نتیجه بیشتری دارد.

علی اصغر بیگی هم با بیان اینکه تا امروز هم صدایی در بین تشکل ها ندیدیم اظهار داشت: این در حالی است که در استان های هم جوار مانند اصفهان و کرمان برای مطالبه گری از مسئولان کشوری و وزارتخانه ها با اتحاد پیش رفته اند که حتی نماینده مجلس را نیز با خود همراه کردند.

وی با انتقاد از رویه نادرست برگزاری جلسات استان یزد با مسئولان کشوری افزود: در جلساتی که در یزد برگزار شد متاسفانه دولتی ها به هر تشکل و هر شخص 3 دقیقه وقت برای بیان مسائل دادند و در موارد متعددی هم موضوعات مطرح شده توسط حاضرین هم نقض شد و راه به جایی نبرده است.

بیگی بیان داشت: شکل گیری شورای تشکل ها ضمن ایجاد اتحاد بیشتر و هم افزایی در بین تشکل ها در مطالبه گری نیز موثر است و دستاوردهای خوبی برای استان خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز