خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس:

اجرای 100درصدی حد نگاری اراضی و املاک اولویت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۴۷۸

کارگروه مشترک ثبت و اوقاف با حضور مدیران کل و رؤسای ادارات ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه شیراز و شهرستان های خرامه، زرقان و کوار با هدف بازبینی برنامه عملیاتی سال جاری و هم اندیشی در راستای سرعت بخشی به تثبیت و صدور اسناد مالکیت موقوفات در سالن ثقلین اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این کارگروه حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف فارس ضمن ارائه گزارش اجمالی از وضع صدور اسناد مالکیت املاک و اراضی وقفی استان، ابراز امیدواری کرد همچون سال گذشته در سال جاری نیز تعامل مطلوب این دو اداره منجر به نتایج مطلوب در تثبیت موقوفات شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس در این مراسم با اشاره به اینکه الزامات قانون جامع حد نگار و فرمایش رهبر معظم انقلاب  مبنی بر حد نگاری متر به متر اراضی کشور، تکلیف را بر ما روشن ساخته است؛ گفت: با التفات به این امر همچون سال های گذشته که حد نگاری اراضی ملی فارس بطور کامل صورت پذیرفت، در سال جاری نیز برنامه داریم ضمن اولویت بخشی به وضع تثبیتی اراضی کشاورزی، در زمینه تثبیت و صدور اسناد مالکیت اراضی و املاک شهری و روستایی نیز موفق عمل نماییم که عمل به تعهدات در جهت صدور اسناد موقوفات نیز از این امر مستثنی نیست.

غلامرضا کیانی از تلاش های بی وقفه کارشناسان این دو مجموعه، به منظور رسیدن به اهداف مندرج در برنامه عملیاتی در زمینه تثبیت موقوفات را مستلزم استمرار همکاری ثبت و اوقاف برشمرد.

وی استفاده از همه راهکارهای ممکن در اجرای صد در صدی حد نگاری اراضی و املاک را مهم ترین برنامه ثبت فارس عنوان داشت و خاطر نشان کرد: اولویت خود را حرکت در مسیر سیاست ها و برنامه های تثبیتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می دانم و با تلاش مضاعف در این راستا حرکت می کنیم.

کیانی عملیاتی شدن برنامه های فیمابین ادارات ثبت و اوقاف در مسیر تثبیت املاک و اراضی وقفی را مستلزم استمرار همکاری این ادارات و برنامه ریزی کارشناسانه در جهت رسیدن به اهداف مندرج در تفاهم نامه های تنظیمی خواند و با اشاره به جایگاه والای وقف و اهمیت صدور اسناد مالکیت موقوفات، تصریح کرد: همانگونه که لازمه حفظ و حراست از موقوفات صدور اسناد این املاک و اراضی است، به عنوان یکی از متولیان تثبیت مالکیت ها این اطمینان را می دهیم که در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز