خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال احمر تفت خبرداد؛

نجات جان بانوی کوهنورد حادثه دیده در ارتفاعات شیرکوه

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۷۵۹

رئیس جمعیت هلال احمر تفت از نجات بانوی کوهنورد حادثه دیده در ارتفاعات شیرکوه توسط امدادگران هلال‌احمر این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از یزد، سیدقاسم گلشن در تشریح جزئیات این عملیات امداد و نجات اظهار داشت: به دنبال گزارش مرکز کنترل هماهنگی و عملیات طی تماس اورژانس به هلال احمر، مصدوم شدن یک بانوی کوهنورد ۳۸ ساله در ارتفاعات شیرکوه اعلام شد و بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر شهرستان با یک دستگاه خودرو کمک‌دار سبک، تجهیزات و ست کامل کوهستان به منطقه اعلام شدند.

وی با بیان اینکه این کوهنورد به علت پیچ خوردگی پا دچار حادثه شده بود، افزود: سرانجام پس از رسیدن تیم امدادی به کوهنورد حادثه دیده، نجاتگران هلال احمر و دیگر کوهنوردان همراه با استفاده از بسکت و تثبیت فیزیکی و آتل بندی و اقدامات اولیه درمانی برای مصدوم، از تابستانخانه دره نجیب شیرکوه و عبور از مسیر‌های سخت و دشوار به پایین کوه آورده و بوسیله آمبولانس اورژانس به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال داده شد.

گلشن عنوان کرد: از شهروندان انتظار داریم نکات ایمنی را با توجه به وضعیت منطقه و حوادث متعددی که در کوهستان اتفاق افتاده رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت ادامه داد: در صورت بروز هرگونه حادثه، شهروندان با شماره ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند تا در صورت لزوم، نیرو‌های امدادی در حداقل زمان به محل اعزام شوند و اقدامات لازم برای نجات مصدومان را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز