خبرگزاری کار ایران

معاون علوم پزشکی قزوین خبر داد؛

نیاز به 12 پزشک متخصص برای بیمارستان شهید رجایی قزوین به وزارت بهداشت اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۰۳۴

فعالیت هشت متخصص طب اورژانس در این مرکز درمانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: درحال حاضر در مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی 8 پزشک متخصص طب اورژانس فعالیت دارند و برای امسال نیاز به 12 پزشک در چهار رشته تخصصی به وزارت بهداشت اعلام شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، عبدالله کشاورز گفت: در شش ماه نخست سال جاری در مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی به 70 هزار بیمار خدمت سرپایی ارائه شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در این مدت، 8 هزار و 500 بیمار و مصدوم در این مرکز بستری شدند و حدود 10 هزار جراحی توسط جراحان عمومی، ارتوپدی و ترمیمی، انجام شده است.

وی عنوان کرد: در مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی، به عنوان مرکز اصلی مراجعه و ارجاع بیماران دچار صدمات فیزیکی و حوادث ترافیکی استان و برخی شهرهای استان‌های هم جوار، 8 پزشک متخصص طب اورژانس، مشغول ارائه خدمت هستند.

کشاورز با تاکید بر ضرورت حضور دانشجویان و دستیاران تخصصی در مراکز آموزشی و درمانی، اضافه کرد: با توجه به ماهیت آموزشی بودن این مرکزها که رسالت آموزش به دانشجویان و دستیاران تخصصی را نیز دارند، فعالیت این گروه از همکاران زیر نظر اساتید و طبق کوریکولوم آموزشی کشوری تعریف شده است و طبق ضوابط، تعیین تکلیف بیماران در اورژانس از سوی دستیاران تخصصی سال دوم و بالاتر انجام می‌شود و در صورت نیاز، پزشک آنکال متخصص نیز فراخوان می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از پزشکان حاضر در مرکزهای درمانی دانشگاه را پزشکان متخصص مشمول گذراندن تعهد تخصصی شامل می‌شود، گفت: نیازهای مراکز به پزشکان متخصص، هر ساله بررسی و برآورد شده و به وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: امسال برای مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی، نیاز به پزشک در رشته‌های تخصصی طب اورژانس، ارتوپدی، جراحی اعصاب و جراحی عمومی، به وزارت بهداشت اعلام شده است که در صورت تخصیص از سوی وزارت خانه، در ماه‌های آذر و دی ماه امسال اعزام خواهند شد.

بیمارستان شهید رجایی بیمارستان ترومای استان قزوین است که علاوه بر خدمات‌رسانی در درمانگاه‌ها به بیماران آسیب دیده در حوادث و مصدومان هم خدمات‌دهی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز