خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

700 کارگاه پرخطر استان قزوین پایش ایمنی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۱۴۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: مانور سراسری بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پرخطر و پایش ایمنی این واحدها، همزمان در بیش از 700 کارگاه دارای کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مانور سراسری بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پرخطر به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی با حضور مسئولین حوزه کار و بازرسی کار در استان قزوین برگزار شد.

عین‌الله کشاورز ترک درباره این مانور گفت: در راستای صیانت از نیروی کار با هدف کاهش حوادث ناشی از کار، سلامت کارگران، حفظ سرمایه‌های مادی کشور، ارتقاء فرهنگ ایمنی و اجرای برنامه تحول در حوزه روابط کار، مانور سراسری بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پر خطر برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین عنوان کرد: باتوجه به تحلیل حوادث و بررسی‌های به عمل آمده و بافت صنعتی استان، بیشترین حوادث در کارگاه‌های حوزه صنعت و تولید  اتفاق افتاده است؛ از این رو این قبیل کارگاه‌ها در اولویت نظارت و بازرسی اداره کل قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بازرسان کار در راستای صیانت از نیروی کار و حسن اجرای قانون کار و آیین‌نامه‌های مربوطه بویژه حفاظتی و ایمنی نظارت مستمر دارند، افزود: در 5 ماهه اول سال جاری بیش از 3 هزار و 456 مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار و یک‌هزار و 500 مورد بازرسی هدفمند از کارگاه‌های پرخطر انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: بازرسان کار درصورتی که در بازرسی‌های خود نواقصی را مشاهده کنند، ابلاغیه رفع نقص صادر می‌کنند و نواقص اعلامی باید در مدت کوتاهی برطرف شوند، در غیر این صورت از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی انجام خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین  حفظ سلامت و صیانت از نیروی کار را از اهداف و برنامه‌های راهبردی این اداره‌کل عنوان کرد و افزود: اولویت ما کاهش حوادث ناشی از کار و سرمایه‌های مادی کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز