خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:

الفبای آبادانی را آب می‌دانیم / خشکی دریاچه ارومیه از مهمترین نمودهای مسأله آب در منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۳۱۴

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بحران خشک شدن دریاچه ارومیه، گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه و تبعات زیست محیطی آن از مهمترین نمودهای مسأله آب در استان و منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، آیت الله سید محمدعلی آل هاشم در مراسم اختتامیه اولین جشنواره «آب در آیینه رسانه» با بیان اهمیت عنصر آب، افزود: آب تمدن ساز است و هر آبادانی با آب میسر می‌شود.

وی افزود: افزایش جمعیت، تغییرات آب و هوایی، گرم شدن زمین و مدیریت نادرست مصرف باعث شده‌اند علاوه بر بحران آب، معضلات زیست محیطی نیز تشدید شوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بحران خشک شدن دریاچه ارومیه، گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه یک غم بزرگ است.

وی تاکید کرد: امروز بسیاری از مناطق با مخاطره تامین آب پایدار مواجه شده و مشکل تامین آب شرب تبریز در تابستان امسال و خشکیده شدن دریاچه ارومیه و تبعات زیست محیطی آن از مهمترین نمودهای مسأله آب در استان است.

آل هاشم بر ضرورت آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی برای مدیریت مصرف آب تاکید کرد و گفت: آموزش و آگاهی عمومی توسط رسانه‌ها در تغییر الگوی مصرف و مدیریت آن بسیار اثرگذار است و من از خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌خواهم در این زمینه حساس نقش‌آفرینی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه به بحران خشک شدن دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: حل بحران دریاچه ارومیه باید به یک مسأله واقعی ملی تبدیل شود، رییس‌جمهوری در هنگام ترک تبریز در سفر اخیر استانی در مصاحبه با خبرنگاران تاکید کرد که مسأله دریاچه ارومیه منطقه ای نیست و یک مسأله ملی است و باید در ابعاد ملی برای حل این بحران اقدام شود.

 مسأله دریاچه ارومیه یک غم بزرگ است

آل هاشم تأکید کرد: مسأله دریاچه ارومیه یک غم بزرگ است و دولت باید همه توان ملی و بین‌المللی خود را برای احیای دریاچه ارومیه بکار بگیرد تا این دریاچه را به روزهای خوبش بازگردند.

وی ادامه داد: من در مورد ستاد احیای دریاچه ارومیه با وزیر نیرو صحبت کردم که ستاد احیای دریاچه ارومیه در تبریز را هم مجدداً راه اندازی کنند تا مسئولان استان‌های آذربایجان دست در دست هم برای احیای دریاچه ارومیه کار کنند.

امام جمعه تبریز گفت: آب در آینده به عنوان ارزشمندترین ماده مورد جدال خواهد قرار گرفت و رسانه‌ها ارزشمندترین نقش را در فرهنگ‌سازی برای مدیریت مصرف خواهد داشت، رسانه‌ها کارآمدترین ابزار انتقال اطلاعات و افکار عمومی محسوب می‌شوند و بنابراین شناخت ماهیت و جایگاه رسانه و بهره‌برداری صحیح از رسانه‌ها برای مواجهه مناسب با مخاطرات زیست محیطی و مصرف آب اهمیت اساسی دارد.

آل هاشم در ادامه با اشاره به اختتامیه جشنواره «آب در آیینه رسانه» اظهار داشت: برگزاری این جشنواره فرصت بسیار خوبی است تا خبرنگاران عزیز با همفکری با یکدیگر برای فرهنگ‌سازی جهت مصرف بهینه آب اقدام موثری انجام دهند.

وی افزود: الفبای آبادانی را آب می دانیم و برای پاسداشت این عنصر ارزشمند دست کسانی که در این حوزه فرهنگ‌سازی می‌کنند و تلاش خستگی ناپذیر دارند را می فشاریم.

امام جمعه تبریز در ادامه به مشکل قطعی مکرر آب تبریز در تابستان اشاره کرد و گفت: الان مسئولان آب و فاضلاب می‌گویند که مشکل قطعی آب تبریز حل شده، اما واقعیت این است که مردم هنوز با من تماس می‌گیرند و از قطعی آب گلایه می‌کنند.

آل هاشم در پایان به فرارسیدن فصل سرد اشاره کرد و افزود: به مسئولان زیست‌محیطی و تامین گاز از همین الان تذکر می‌دهم که مدیریت کنند تا در فصل سرما در تبریز مازوت سوزی و آلودگی هوا نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز