خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱۱۰ درصدی تثبیت مالکیت موقوفه‌ها در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۵۰۸

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از افزایش ۱۱۰ درصدی تثبیت مالکیت موقوفه‌ها در این استان خبر داد و گفت: ۱۳ وقف جدید در استان گیلان ثبت شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌های بزرگ، ماندگار و به یادماندنی تاریخ است.

وی با بیان اینکه گیلانیان سردمدار وقف در کشور هستند، افزود: گیلانی‌ها در کارهای وقف و امور خیریه پیش قراول هستند.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اجرای طرح قرار دوازدهم در این استان بیان کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۸ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در قالب طرح دوازدهم خریداری و توزیع شده است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اجرای طرح مودت در اوقاف گیلان، اضافه کرد: بیش از ۴۵ میلیارد تومان در قالب طرح مودت مردم به اوقاف گیلان کمک شد.

وی از اعزام ۳۵۰ نفر مبلغ طلبه به بقاع متبرکه خبر داد و افزود: این تعداد طلبه‌ها و شبکه تبلیغ در بقاع متبرکه گیلان اقدام به فعالیت‌های تبلیغی انجام دادند.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبیین وقف در بخش‌های مختلف بیان کرد: بیش از ۶۰ مورد نشست تبیینی و بصیرتی با محوریت وقف در گیلان تشکیل شده است.

علیزاده از ثبت ۱۳ وقف جدید در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد وقف با ارزش ریالی بیش از ۴۵ میلیارد تومان در گیلان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به وجود ۵ هزار موقوفه در گیلان افزود: یک واحد ساختمان سه طبقه در رشت برای درمانگاه وقف شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به وجود ۹۴۱ بقعه در استان بیان کرد: در طول سال برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی خوبی در ۳۰۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه اضافه کرد: بیش از ۱۳ میلیارد تومان درآمد اجرای نیات طرح واقف در گیلان ثبت شده است.

وی با اشاره به کمک‌های مردمی اوقاف به پیاده روی اربعین افزود: بیش‌از ۳۵ تن برنج به پیاده روی اربعین در کربلا توسط اوقاف از محل کمک‌های مردمی توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برپایی بیش از ۳۰۰ محفل انس با قرآن در استان خبر داد و اضافه کرد: برپایی محافل قرآنی و آموزش عمومی و تخصصی قرآن در دستور کار اوقاف قرار دارند.

علیزاده از اجرای ۱۸ پروژه در بخش موقوفات و بقاع متبرکه گیلان خبر داد و بیان کرد: این تعداد پروژه با بیش از ۶۵ میلیارد تومان اعتبار در گیلان اجرا می‌شود.

وی از افزایش ۱۱۰ درصدی تثبیت مالکیت موقوفه‌ها در گیلان خبر داد و افزود: سند مالکیت ۸۶ موقوفه در گیلان ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز