خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

خاتم الانبیا به وعده‌اش عمل نکند، پل خلیج فارس را خودمان می‌سازیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۷۳۴

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بدعهدی قرارگاه خاتم الانبیا در پروژه پل خلیج فارس، روشن است و اگر قرارگاه نمی‌تواند برای ساخت پل حرکت رو به جلویی انجام دهد، کنار برود تا سازمان منطقه آزاد دست به کار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عادل پیغامی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سهم قرارگاه در ساخت پل خلیج فارس ۲۰۰۰ میلیارد و سهم منطقه آزاد ۵۵۰ میلیارد تومان است که تاکنون تنها ۱۷ میلیارد توسط قرارگاه پرداخت شده است.

 وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد در پروژه پل خلیج فارس کوتاهی نکرده، اضافه کرد: تاکنون به تمامی تعهدات خود برای احداث پل عمل کرده ایم و در آینده ای نزدیک شاهد تسریع روند ساخت پل در حوزه مسئولیت‌های منطقه آزاد خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: این چهارگانه را به دلیل اینکه ذهن مردم و فضای عمومی اذهان دوست داشته است، با پل شروع کرده اند ولی به نظر من یک نوع عوام زدگی بوده و باید این طرح را با اسکله شروع می کردند، اسکله کانون اصلی این چهارگانه است.

پیغامی اضافه کرد: در این طرح هیچ یک از موارد یادشده سود آور نیست و احداث آنها هم به لحاظ اقتصادی ضرر است، هر چند به لحاظ استراتژیک و ژئوپلیتیک داشتن پل و اتصال آن به سرزمین اصلی بسیار مهم است، ولی فقط اسکله است که این طرح را اقتصادی می کند.

وی اظهار کرد: سرنوشت این پل در دولت دوم محمود احمد نژاد به جایی نرسید و متوقف شد و در دولت حسن روحانی هم این طرح به طور کامل هشت سال تعطیل بود چون وزیر مربوطه از ریشه و پایه، قائل به انجام این پل نبود.

پیغامی بیان داشت: هنوز هم سرگذشت این طرح در کشور به ۲ شکل است، عده ای می گویند این پل بسیار لازم، راهبردی، ضروری و اهمیت آن غیر قابل تصور است و عده ای هم به صراحت می گویند پل به چه دردی می خورد و این یک واقعیت است و هنوز هم در بدنه دستگاه های اجرایی از جمله وزارت راه و سازمان برنامه عده ای هستند که روی هم رفته با پل موافق نیستند و آن را در اولویت نمی دانند.

پیغامی یادآور شد: مذاکرات محکم و صریح با شرکت‌ چینی برای احداث بخش دریایی پل همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز