خبرگزاری کار ایران

در همایش روز سالمند مطرح شد:

چرا مدیران صندوق‌های بازنشستگی بیشتر از بازنشستگان حقوق می‌گیرند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۹۴۹

سالن اجتماعات خانه کارگر میزبان تعدادی از سالمندان و روسای کانون بازنشستگان و مسئولان استانی و شهری بود تا همایش روز سالمند در آن برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، شرکت مهرمهتران با همکاری اداره کل بهزیستی و خانه کارگر اصفهان به مناسبت روز جهانی سالمند، در سالن اجتماعات خانه کارگر همایش روز سالمند را برگزار کرد.

در این همایش منوچهر افتخار رئیس بنیاد فرزانگان اصفهان به عنوان اولین سخنران پشت تیریبون رفت و از وضعیت بد معیشت سالمندان و حقوق‌های ناچیز بازنشستگی شان سخن گفت.

وی اظهار داشت: بازنشستگان کشوری 8 درصد و بازنشستگان تامین اجتماعی در زمانی که مشغول به کار بودند 30 درصد از حقوق‌شان بابت بازنشستگی شان کسر می‌شد؛ اما حالا برای دریافت حق و حقوق بازنشستگی‌شان درچار مشکل هستند، چراکه دولت‌ها در زمان کسری بودجه به صندوق‌های بازنشستگی دست اندازی کرده و سیستم پرداخت حقوق را با مشکل مواجه می‌کنند.

رئیس بنیاد فرزانگان اصفهان ادامه داد: اکثر مدیران صندوق‌های بازنشستگی حقوق چند 10 میلیون و بالای شصت میلیون تومان دریافت می‌کنند تا امور پرداخت هفت میلیون تومانی یک بازنشسته را رصد کنند!! چرا باید مدیران از بازنشسته‌ای که سال‌ها از حقوقش کسر شده تا دوران بازنشستگی توام با رفاه مالی داشته باشد، بیشتر حقوق بگیرد و بازنشسته عزیز حقوق دریافتی‌اش با خط فقر بسیار فاصله داشته باشد؟

بلایی به اسم لایحه توسعه هفتم

سخنران بعدی دبیر اجرایی خانه کارگر بود که پشت تیریبون رفت و با اشاره به معایب لایحه توسعه هفتم اظهار داشت: این لایحه در صورت تصویب سبب کوچک تر شدن سفره کارگران و بازنشستگان می‌شود.

حمیدرضا امینی اضافه کرد: نمایندگان و مسئولان در مجلس هیچ فکری به حال مردم نکرده و نمی‌کنند و ماده تبصره‌هایی که در نظر گرفته‌اند، به ضرر قشر ضعیف جامعه است.

وی تصریح کرد: وضعیت معیشت و سلامت جامعه به ویژه در حوزه سالمندی نامطلوب است و در صورت تصویب لایحه هفتم توسعه شرایط بحرانی خواهد شد. امیدواریم نمایندگان و مسئولان حضار در مجلس به خواسته‌های مردم برای تغییر ماده های قانونی این لایحه اهمیت داده و مانع کوچک‌تر شدن سفره شهروندان و افزایش هزینه‌های زندگی شان شوند.

پیاده روها و اماکن باید مناسب سازی شود

ناصر چاووشی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان بعد از اجرای گروه سرود ناشنوایان پژواک روی سن رفت و به سالمندان حاضر در جلسه برای طی کردن پله‌های زیاد سالن خداقوت گفت و افزود: لازم است در همه جا به ویژه اصفهان که شهر دوستدار سالمند لقب گرفته، فضاها و اماکن عمومی و پیاده روها مناسب سازی شود.

دبیر شورای سالمندی تصریح کرد: بهزیستی تلاش کرده برای سالمندان تحت پوشش خود زمینه رفاه و اشتغال را فراهم کند.

سیدرضا اسحاقی و نیتا شفا و وحیده دریازاده کارشناس تغذیه نیز در این مراسم از تغذیه سالمندی، شیوه مراقبت از خود با تغذیه و مشکلات جسمانی و روحی این گروه سنی صحبت کردند.

در انتها مهرداد بهشتی مدیرعامل مهرمهتران نیز به عنوان یکی از برگزار کنندگان همایش روز سالمند و ارائه دهنده خدمات به مثبت شصت ساله‌ها در اصفهان با اشاره به مشکلات فراوان برای برگزاری این همایش گفت: از مردادماه در تلاش بودیم که یک سالن آبرومند با کمترین پله و داشتن آسانسور را تهیه کنیم که کمتر ارگانی با ما همکاری کرد.

وی ادامه داد: با این حال از خانه کارگر اصفهان بابت همکاری و در اختیار گذاشتن سالن کمال تشکر را داریم که فرصت برگزاری همایش در روز جهانی سالمند را فراهم ساختند.

گفتنی است که 9 مهرماه مصادف با اول اکتبر روز جهانی سالمند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز