خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار ایلام خبرداد؛

رشد ۳۰۰ درصدی پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس در استان ایلام

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۰۵۴

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام از رشد ۳۰۰ درصدی پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ایلام،  محمد سبحان حسنی روز دوشنبه ۱۰ مهر‌ماه در جلسه ستاد انتخابات استان ایلام در سالن جلسات شهید سلیمی استانداری‌ ایلام بر لزوم فراهم کردن مقدمات و بسترهای لازم جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه تأکید کرد و از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات در اسفندماه خبر داد.

وی گفت: انتخابات برای سرنوشت کشور بسیار مهم و حیاتی است، از همین رو آماده‌سازی برای برگزاری یک انتخابات باشکوه از ضروریات است.

حسنی اظهار کرد: در استان ایلام از زمان تشکیل ستاد انتخابات استان، اطلاع‌رسانی فرآیندها به خوبی انجام شده و در مهمترین فرآیند که مربوط به پیش ثبت‌نام بود، میزان ثبت‌نامی‌ها نسبت به گذشته به میزان سه برابر و معادل ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اینکه میزان ثبت‌نام بانوان در این مرحله چشمگیر بوده است، ادامه داد: از مجموع ۴۴۲ نفر پیش ثبت‌نامی، تعداد ۱۶۶ نفر نقص مدارک داشتند که تعداد ۹۲ نفر از این افراد مجدداً در حال رفع نقص مدارک خود هستند و ۷۴ نفر هم اعتراضی نکردند.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام اضافه کرد: افرادی که برای آنها کد رهگیری صادر شده مشکلی برای ثبت‌نام ندارند و می‌توانند از ۲۷ مهرماه در مرحله اصلی ثبت‌نام شرکت کنند.

وی در ادامه گفت: نقش مدیریتی و عملیاتی مجموعه فناوری اطلاعات در فرمانداری‌ها در انتخابات محوری است و در امنیت انتخابات هم بسیار تأثیرگذار است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران و اعضای کمیته‌های ستاد انتخابات برای فراهم کردن امکانات مورد نیاز در جهت برگزاری انتخابات، اظهار کرد: استفاده بهینه از امکانات موجود و همکاری و هم‌افزایی کمیته‌ها و دستگاه‌ها در اجرای هرچه بهتر روند انتخابات، ضروری است.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام در ادامه با اشاره به فرآیند تشکیل هیئت‌های اجرایی افزود: هیئت‌های اجرایی باید در موعد مقرر و برابر زمانبندی تعیین شده تشکیل شود.

وی تأکید کرد: فرمانداران نیز باید در هر شهرستان مشابه چنین جلساتی را برگزار و نسبت به برگزاری مرتب جلسات مربوطه و آماده‌سازی زیرساخت‌ها، هماهنگی و اقدامات لازم را بعمل آورند.

حسنی، با تاکید بر اینکه مجریان انتخابات مکلف به رعایت اصل بی طرفی هستند، عنوان کرد: سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت اولویت اصلی مسئولان در انتخابات است و احصا مشکلات در حوزه فرمانداری‌ها برای انتخابات از تاکیدات ستاد انتخابات است تا در راستای رفع مشکلات احتمالی پیگیری‌های لازم بعمل آید.

لازم به ذکر است، اعضای کمیته‌های ستاد انتخابات استان نیز در این جلسه گزارشی از روند فعالیت‌های اجرایی انتخابات ارائه کردند.

گفتنی است در این جلسه «خدابنده قنبری» بعنوان مسئول کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات استان ایلام معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز