خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استانداری فارس مطرح کرد؛

پنجره واحد الکترونیکی تشریفات گمرکی فعال شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۸۸۹

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: ایجاد واحد تشریفات گمرکی الکترونیکی گام موثری در تسهیل و روان سازی فرآیندهای ترخیص کالا است.

به گزارش ایلنا، مهدی خادمی در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی مهارت‌های مدیریت گمرکی ویژه منطقه جنوب کشور، اظهار امیدواری کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی در فعال سازی پنجره واحد الکترونیکی تشریفات گمرکی می تواند سرعت پاسخگویی به نیازهای عمومی را شتاب دهد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ضمن قدردانی و تشکر از همکاری و مساعدت مدیر کل و پرسنل گمرکات استان فارس در تسهیل تشریفات گمرکی و گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی صادرات محور گفت: مدیریت راهبردی و منسجم مجموعه گمرکات استان نقش قابل توجهی در رفع مشکلات واحدهای تولیدی فعال در حوزه صادرات به خصوص در کاهش فشار تشریفات گمرکی داشته است.

وی افزود: اداره کل گمرکات استان از جمله ادارات فعال در کارگروه رفع موانع تولید استان است که با هوشمندی در راستای بسترسازی اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم ظالمانه دشمن گام بر می دارند.

خادمی با تاکید بر این موضوع که گمرکات به عنوان یکی از حلقه های تاثیرگذار زنجیره ارزش صادرات غیر نفتی نقش مهمی در رونق فعالیت بنگاه های تولیدی، ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و پیرو آن افزایش رفاه و امنیت اجتماعی ایفا می‌کنند، به مدیران حاضر در کارگاه آموزشی توصیه کرد با تسریع و تسهیل در انجام تشریفات گمرکی، پیشگیری از ایستایی و رسوب کالا در گمرکات، هوشمند سازی سیستم‌ها و سامانه‌های گمرکی و همچنین توجه ویژه به ارتقا وضعیت معیشتی پرسنل حوزه گمرکات به عنوان یکی از ارکان اصلی تجدید ناپذیر هر سازمان، نسبت به کارآمدسازی فعالیت‌های سازمانی خود کوشا بوده و اهتمام ورزند.

کارگاه هم اندیشی بهبود مهارت‌های مدیریتی _گمرکی در زمینه ارزش گذاری کالا، با حضور اکبر پور؛ معاونت برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران، اعتماد مقدم؛ مدیر کل مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک، زارعی؛ مدیر کل گمرکات استان فارس، ناظرین و مدیران گمرکات استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، فارس، ایلام، کرمان، اصفهان، یزد، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری در مرکز آموزش منطقه جنوب کشور (شیراز) در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز