خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

پیش‌ بینی برداشت بیش از ۵۲ هزار تن سیب زمینی از مزارع آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۰۴۱

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت بیش از ۵۲ هزار تن سیب زمینی از مزارع استان در طی سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدیه فلاح  با اشاره به پیش بینی برداشت بیش از ۵۲ هزار تن سیب زمینی از مزارع آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان غربی اکثر مراحل برداشت این محصول به ‌صورت مکانیزه انجام‌ می‌شود و از اواخر اسفند ماه کشت این محصول آغاز شده و برداشت آن از اوایل مهر‌ ماه تا نیمه اول آبان ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: ارقام کشت شده در سطح استان شامل رقم های آگریا، سانته، دزیره، جلی است.

فلاح شهرستان هایی که بیشترین سطح زیر کشت سیب زمینی استان را به خود اختصاص داده‌اند، را شامل شهرستان‌های چالدران، سردشت، بوکان، خوی و ارومیه عنوان کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان، ادامه داد: عمدتا سیب زمینی‌هایی که در سطح استان کشت می‌شود از بذرهای اصلاح شده هستند و توسعه آبیاری میکرو این محصول از اهداف سازمان برای صرفه جویی در مصرف آب است.

به گفته فلاح، در حال حاضر ۱۴۵ هکتار از مزارع استان با نوارتیپ و ۷۶۹ هکتار با استفاده از سیستم آبیاری بارانی آبیاری می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز