خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان مطرح کرد:

کمبود پزشک در مراکز تأمین اجتماعی اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۰۹۲

تعداد تخت‌های بستری جوابگوی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی نیست

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: 67 درصد جمعیت استان اصفهان بیمه‌شده تأمین اجتماعی هستند و تعداد تخت‌های بستری اصلاً جوابگوی نیاز این جمعیت نیست.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حمیدرضا امینی در جلسه کمیته بیمه و درمان خانه کارگر اصفهان با معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی کشور، اظهار داشت: در اصفهان با کمبود پزشک متخصص مخصوصاً در بخش‌های رادیولوژی و سونوگرافی مواجه هستیم، به‌طوری‌که در بیمارستان‌های تحت پوشش تأمین اجتماعی، خدمات سونوگرافی فقط به بخش بستری ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: خدمات کلونوسکوپی و آندوسکوپی با نوبت‌های بسیار طولانی به بیماران تحت پوشش تأمین اجتماعی ارائه می‌شود و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در اصفهان جوابگوی جمعیت پنج میلیون و صد و بیست و یک هزار نفری استان نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان تأکید کرد: نزدیک دو دهه است که دستور ساخت بیمارستان میلاد در پیچ‌وخم اداری است و تقاضا داریم برای ارائه بهتر خدمات در آینده، طراحی ساخت بیمارستان را در اختیار مدیریت درمان اصفهان قرار دهند و بودجه و اعتبارات ویژه‌ای برای آن در نظر بگیرید.

وی تصریح کرد: 67 درصد جمعیت استان اصفهان بیمه‌ شده تأمین اجتماعی هستند و تعداد تخت‌های بستری اصلاً جوابگوی نیاز این جمعیت نیست. از سوی دیگر از 20 هزار تماس با مراکز درمانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در 24 ساعت شبانه‌روز تنها به سه هزار تماس پاسخ داده می‌شود؛ 17 هزار تماس بدون پاسخ و دریافت خدمات باقی می‌ماند. این معضل بزرگی در بخش درمان است.

امینی با اشاره به خواسته‌های خانه کارگر در حوزه درمان اذعان داشت: خواسته‌های ما شامل افزایش سهم سازمان تأمین اجتماعی از هزینه‌های دارویی، ترمیم حقوق پزشکان طرف قرارداد با سازمان برای افزایش رغبت جهت ارائه خدمات، رفع کمبود نیروی انسانی در بخش درمان، شبانه‌روزی کردن برخی از داروخانه‌های تأمین اجتماعی جهت ارائه خدمات در ساعت 10 شب به بعد، تأمین تجهیزات سنگ‌شکن، دستگاه MRI و رادیولوژی که بسیار فرسوده شده‌اند، افزایش اعتبارات درمانی اصفهان و موافقت با جذب نیروی متخصص است.

وی یادآور شد: کمبود زیرساخت‌های درمان باعث شده بیماران تأمین اجتماعی را به مراکز خصوصی با هزینه‌های سرسام‌آور درمان و زیرمیزی ارجاع دهند که در شرایط اقتصادی فعلی از عهده آن برنمی‌آیند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: امیدواریم شرایط جذب نیروهای متخصص بازنشسته در حوزه درمان فراهم شود تا بخشی از کمبودها از این طریق رفع شود.

معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی کشور در این جلسه اظهار داشت: بعضی از مافیاها سیستم را به‌گونه‌ای درگیر می‌کنند که مشکلات زیادی ایجاد می‌شود؛ چرا سراغ تأمین اجتماعی می‌آیند؟ زیرا سازمانی پرپول است.

مهدی اسلامی ادامه داد: اساس درمان باید مستقل شود، زیرا بیمه‌ شده پول می‌دهد و وظیفه معاونت درمان، درمان بیمار است.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی بحث جدی است، تأکید کرد: باید نیروهای انسانی‌مان را حفظ و نگهداری کنیم، چراکه سرمایه کشور هستند. با این حال برنامه جذب 15 هزار نفر از سوی وزارت بهداشت در دستور کار است. این تعداد در دی‌ماه جذب می‌شوند.

معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی کشور با اشاره به اینکه مشکل کمبود تخت بستری کشوری است، گفت: بحث تعداد بیمه‌شده و کمبود تخت بستری مربوط به همه کشور است و اصفهان از این منظر در شرایط بد و بحرانی نسبت به شهرهای دیگر قرار ندارد.

وی اضافه کرد: در خصوص داروخانه‌ها و کمبود تجهیزات پرتودرمانی تا آنجا که بتوانیم یاری‌رسانی خواهیم کرد. با پزشک زیرمیزی بگیر نیز برخورد می‌کنیم و عزیزان در صورت مشاهده، مراتب را به ما گزارش دهند تا پیگیری کنیم. البته تاکنون هیچ گزارشی در این مورد به ما منعکس نشده است.

اسلامی در خصوص بیماری‌های دیابت، فشارخون و سرطان اظهار داشت: کل فرانشیز این بیماری‌ها به همراه انواع انسولین که 5 درصد و دو درصد بوده باید رایگان شود و بیماران 65 سال به بالا باید فول‌درمان شوند.

وی با اشاره به پیشنهاد جذب نیروهای بازنشسته در حوزه درمان خاطرنشان کرد: بازنشستگان همکار در حوزه درمان می‌توانند تا 68 ساعت کار در ماه مجدد مشغول به کار شوند.

معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی کشور تأکید کرد: 8 مرکز درمانی در اصفهان، نجف‌آباد، درچه، هرند، شاهین‌شهر و برهانیان ساخته می‌شود. در ضمن در اصفهان بدهی به علوم پزشکی نداریم.

در پایان جلسه مقرر شد اختیارات جذب نیروهای متخصص به استان‌ها تخصیص داده شود. جذب بازنشستگان حوزه درمان تا 68 ساعت کار در ماه، مقابله با فرایند زیرمیزی پزشکان، قرارداد با 650 بیمارستان در سراسر کشور برای ارائه خدمات به بیماران تأمین اجتماعی که در محل سکونت‌شان به بیمارستان تأمین اجتماعی دسترسی ندارند و ویزیت رایگان بیماران دیابتی، فشارخون و در مراکز غیر تأمین اجتماعی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز