خبرگزاری کار ایران

در ستاد انتخابات استان قزوین مطرح شد؛

مشارکت مردمی در انتخابات مجلس رو به افزایش است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۹۲۳

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین: نتایج نظرسنجی های صورت گرفته توسط مراکز معتبر افکار سنجی نشان می‌دهد میزان به تمایل مشارکت مردمی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با افزایش روبه‌رو است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عباس کاظمی در جلسه ستاد انتخابات استان قزوین با اعلام این خبر گفت: استان قزوین تلاش دارد که مراحل انتخابات را در کمال صحت، سلامت و سرعت انجام دهد، هم اکنون استان قزوین از استان‌های پیشتاز در بارگذاری اطلاعات معتمدین و هیات‌های اجرایی است، در همه فرایندهای جدی پس از این نیز همین روند حاکم خواهد بود و سعی می کنیم در انجام مراحل انتخابات از استان های برتر باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به اینکه هیات نظارت استانی هیچ نقشی در بخش پیش‌ثبت‌نام انتخابات نداشته است، افزود: در مرحله پیش‌ثبت‌نام و صحت‌سنجی صورت گرفته در استان قزوین، مغایرت های موجود از جمله مدرک تحصیلی، سن یا سوء پیشینه به ثبت نام کنندگانی که مشکل داشتند اعلام شده و این افراد تا 26 مهرماه فرصت دارند تا اعتراضات خود را پیگیری کنند

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تاکید کرد: نتیجه اعتراض‌ها تا صبح روز 26 مهر اعلام و برای افرادی که اعتراضشان پذیرفته شده کد رهگیری صادر می‌شود، ثبت نام نهایی نیز از 27 مهر تا 3 آبان ماه به صورت صد در صد الکترونیکی برگزار خواهد شد، مطابق نظر شورای نگهبان و تصریح قانون جدید انتخابات ثبت نام حضوری در هیچ یک از فرمانداری‌ها انجام نمی‌شود.

وی اظهار کرد: قانون جدید انتخابات ظرفیت های خوبی را ایجاد کرده است که مهمترین آن افزایش زمان مراحل برگزاری انتخابات از 89 روز به 207 روز است که باعث شده هم ثبت نام کنندگان، هم ناظرین و هم مجریان با دقت و آرامش خاطر بیشتری مسیر انتخابات را طی کنند.

کاظمی با اشاره به نظرسنجی ها و افکارسنجی صورت گرفته در سطح ملی و استانی، تصریح کرد: مطابق نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط مراکز معتبر افکار سنجی، میزان تمایل به مشارکت مردمی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با افزایش روبه‌رو است و امیدواریم با ادامه این روند شاهد برگزاری یک انتخابات پرشور با مشارکت بالا باشیم.

این مسئول سیاسی استان یادآور شد: یکی از ارکانی که قطعا میزان انگیزه برای مشارکت را بالا خواهد آورد ایجاد فضای رقابتی عادلانه است که در این زمینه تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده و با کوچکترین تخلف انتخاباتی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز