خبرگزاری کار ایران

استقبال از سرمایه گذاری چینی‌ها در یزد؛

صنعت یزد آماده توسعه همکاری با چین است/کاهش هزینه تمام شده کالاها در ارتباط مستقیم با تجار چین

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۳۵۱

نایب رئیس اتاق بازرگانی یزد با اشاره به اینکه یزد از استان های صنعتی کشور به شمار می رود گفت: صنعت یزد آماده توسعه همکاری با چین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، یک هیات تجاری چینی از شهر شانگهای با رویکرد توسعه همکاری تجاری و اقتصادی ایران با چین و شناخت ظرفیت های تجاری با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی یزد دیدار و گفت و گو کردند.

در ابتدای این نشست مشترک، طرفین در خصوص همکاری دو جانبه در بخشهای اقتصادی، گردشگری و انرژی های خورشیدی با یکدیگر به گفتگو پرداختند.

غضنفر امیرجلیلی؛ نایب رئیس اتاق بازرگانی یزد به معرفی استان و ویژگی های صنعتی و تجاری آن پرداخت و اظهار داشت: واحدهای استان یزد سرحال و فعال و پویا هستند و این می تواند به توسعه ارتباطات تجاری منجر شود.

وی با بیان اینکه کشور چین دومین کشوری است که از آن واردات داریم افزود: امید است شرایطی فراهم شود که صنعتگران استان بتوانند از کشور چین و واحدهای تولیدی بازدید داشته باشند.

نایب رئیس اتاق یزد با بیان اینکه برقراری ارتباط مستقیم در تجارت و تبادل کالا می‌تواند هزینه تمام شده را کاهش دهد ادامه داد: هر دو طرف باید تلاش کنند تا موانع پیش روی فعالیت ها برطرف شود و حجم تبادلات اقتصادی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه یزد در حوزه گردشگری نیز حرف برای گفتن دارد ادامه داد: انتظار می رود هیات تجاری چین در مدت اقامت در یزد از مراکز سنتی و باستانی یزد هم دیدن داشته باشد تا در حوزه گردشگری هم ارتباط بیشتری داشته باشیم.

امیرجلیلی با بیان اینکه  آماده همکاری با چین در صنعت گردشگری نیز هستیم تصریح کرد: یزد و چین در پروژه‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند همکاری بیشتر و نزدیکی داشته باشند.

وی به تشریح سهم بخش های اقتصادی استان پرداخت و عنوان کرد: استان یزد در زمینه‌های تولید انرژی‌های نو و سرمایه‌گذاری در زیرساخت بخش گردشگری می‌تواند با سرمایه‌گذاران چینی همکاری داشته باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی یزد با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ میلیون یورو به چین صادرات داریم اضافه کرد: در حدود ۲۵۵ میلیون دلار از چین واردات داریم و با شرایط جغرافیایی، سیاسی و امنیتی، استان یزد از استان های مهم کشور برای سرمایه گذاری خارجی است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۳ هزار مرکز تولیدی و کارخانه در استان یزد عنوان کرد: این واحدها آماده تعامل بیشتر با چین و سرمایه گذاری و توسعه روابط با تجار و بازرگانان چینی هستند.

جی یو؛ رئیس هیات تجاری چین هم در این دیدار با استقبال از حضور هیئت تجاری اقتصادی استان یزد در شانگهای گفت: چین با ایران روابط دوستانه و خوبی دارد و ایران روابط نزدیکی در شانگهای برقرار کرده است.

وی با بیان اینکه منطقه شانگهای از لحاظ تجاری و اقتصادی بسیار برجسته و قدرتمند است و با رشد خوبی که داشته توانسته توسعه مناسبی در کشاورزی و صنعت داشته باشد.

رئیس هیات تجاری چین افزود: هر چند در سالهایی نسبت رشد بخش کشاورزی این منطقه کمتر شد اما در حال حاضر صاحب تجربه و صنعت قوی و صنایع پیشرفته هستیم به طوری که GDP شانگهای ۶۰ درصد است که موجب شده این منطقه از لحاظ مالی، تجاری، هوایی، داد و ستد بازرگانی، سرمایه گذاری، خدمات، بیمه و امور بانکی در بهترین وضعیت قرار داشته باشد.

وی بیان کرد: در شانگهای شرکت هایی هستند که بر اساس اسناد موجود در امور بازرگانی تجربه چند ۱۰۰ ساله دارند و می توانند میزان مبادلات تجاری را افزایش دهند.

محمدسپهر؛ دبیرکل اتاق بازرگانی یزد هم در این نشست با خیرمقدم به هیات تجاری شانگهای در سفر به استان یزد گفت: یزد به لحاظ زیرساختی در موقعیت چهارراه مواصلاتی کشور است و رتبه نخست ترانزیت ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در آینده همکاری بیشتری با چین داشته باشیم افزود: ما در اتاق بازرگانی به دنبال فعال‌سازی بیشتر بخش‌های خصوصی و توسعه روابط تجاری در دو کشور هستیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه می توان بسته های سرمایه گذاری تدوین شده را معرفی و از فرصت های موجود برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بهره برد ادامه داد: در زمینه اقتصادی پتانسلهای همکاری بسیاری وجود دارد که امیدواریم حضور این هیات تجاری از شانگهای در راستای شناسایی این فرصتها برای تجار هر دو کشور مثمر ثمر باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز