خبرگزاری کار ایران

افتتاح پروژه آبرسانی به ۱۵ روستای شهرستان اسلام آباد غرب

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۴۵۴

همزمان با سفر امروز «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه و مسئولان ارشد استان به شهرستان اسلام آبادغرب طی مراسمی طرح آبرسانی به ۱۵ روستای این شهرستان در روستای «تراب» به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، در این طرح آبرسانی؛ ۱۵ روستای شهرستان اسلام‌ آباد غرب با سه هزار و ۱۹۳ نفر جمعیت که از جمله مناطق پر تنش آبی شهرستان بود از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.

پروژه آبرسانی روستای تراب با حفر ۲ حلقه چاه، احداث پنج باب مخزن با ظرفیت هزار و ۱۰۰ متر مکعب، ۱۹ کیلومتر شبکه توزیع و با ۲۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این مراسم با بیان اینکه در استان کرمانشاه هم مثل دیگر نقاط کشور و دنیا تنش آبی داریم، گفت: در استان تعدادی سد داریم که باید با استفاده بهینه از ظرفیت آنها به همراه دیگر منابع آبی در راستای جلوگیری از تنش آبی برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه اسلام آبادغرب همچون نگینی در استان می درخشد، گفت: گوشه گوشه این شهرستان یاد و خاطره رزمندگان دوران دفاع مقدس را در ذهن تداعی می‌کند.

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: اکنون پروژه آبرسانی به ۶۲۰ روستای استان در دست اجراست، گفت: بنا داریم در یک دوره سه ساله آبرسانی به ۸۶۰ روستای استان را به پایان برسانیم که با افتتاح این پروژه ها دیگر تنش آبی در بخش روستایی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه از تفاهم‌نامه این شرکت با قرارگاه نجف و سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه در جهاد آب برای تامین و تضمین آب شرب بیش از ۸۶۰ روستای استان خبر داد و گفت: همه روستاهای استان کرمانشاه تا سه سال آینده از آب شرب پایدار برخوردار و روستای دارای تنش آبی نخواهیم داشت.

داوودی در ادامه بیان کرد: در فاز اول این پروژه سال گذشته آبرسانی به ۳۹۰ روستا با سه هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اجرا شد و امسال نیز تا پایان سال طرح آبرسانی به ۲۰۰ روستا به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه اکنون ۶۰۰ پروژه در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه است گفت: ۴۰ درصد بودجه استان در حوزه این شرکت و برای اجرای پروژه‌های آبرسانی اختصاص یافته است.

داوودی گفت: اکنون در حوزه اسلام آبادغرب ۶۰ روستا داری تنش آبی است که امسال و سال آینده برای پایداری و تامین آب شرب آنان اقدام خواهد شد.

سردار مسعود قنبری جانشین سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه نیز در این مراسم از تنش آبی به عنوان یکی از مشکلات جدی استان یاد کرد وگفت: سپاه در کنار دیگر مجموعه ها آماده خدمت رسانی به مردم استان در همه حوزه‌ها به ویژه حل مشکل تنش آبی است.

وی ادامه داد: پروژه‌های آبرسانی خوبی در دست اجرا داریم که تعداد قابل توجهی از آنها آذر ماه افتتاح خواهند شد.

استاندار کرمانشاه در دهمین سفر شهرستانی خود به "اسلام آباد غرب"، و مورد استقبال فرماندار، نماینده شهرستان در مجلس و امام جمعه قرار گرفت.

در این سفر معاونان استاندار هم حضور دارند و مسائل و طرح‌های حوزه کاری خود را بررسی و جمع بندی آن را در پایان سفر در جلسه شورای اداری شهرستان ارائه می‌کنند و در نهایت به صورت مصوبات عملیاتی در خواهد آمد.

بخش عمده اقدامات کارشناسی هم در دیدارها و بازدیدهای تیم های اعزامی استاندار در روزها و هفته های گذشته و پیش از سفر انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز