خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا استان خبر داد؛

58 روستای هرمزگان بزودی از ظرفیت جدید آب شیرین کن‌ها بهره‌مند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۸۱۵

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از وارد مدار شدن 17 هزار 500 متر مکعب ظرفیت جدید شیرین سازی آب در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه در استان هرمزگان به دلیل شرایط جغرافیایی و محدودیت منابع سطحی و زیرسطحی برای تامین نیاز آبی استان، بایستی از ظرفیت منابع غیر متعارف و در قالب شیرین سازی آب دریا برای تامین نیاز آبی استان استفاده کنیم، افزود: زیرساخت این میزان ظرفیت جدید در استان هرمزگان فراهم شده است و در آیینی رسمی و در آینده‌ای نزدیک وارد مدار تولید خواهد شد. 

وی تصریح کرد: 17 هزار و 500 متر مکعب ظرفیت جدید شیرین سازی، در قالب احداث و توسعه 6 سایت آب شیرین کن انجام شده است که نیاز آبی 58 روستا با جمعیتی بالغ بر 53 هزار و 822 نفر تامین خواهد کرد. 

به گفته مدیرعامل آبفا، ارزش سرمایه گذاری برای وارد مدار شدن این میزان آب تولیدی، پنج هزار و 700 میلیارد ریال است که باعث پایداری آب مناطق تحت پوشش در شهرستان‌های بندرعباس، قشم، سیریک، تنب بزرگ و بستک خواهد شد. 

حمزه پور ادامه داد: استفاده از آب شیرین کن ها به دلیل همجواری استان با دریا به عنوان یک ظرفیت تامین پایدار آب است که دولت به‌رغم هزینه بالای آن و با هدف رفع مشکل کم آبی، برای خرید تضمینی آن از سرمایه گذاران اعتبارات لازم پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز