خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

مستند معرفی قزوین توسط دانشجویان خارجی ساخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۷۵۲

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: در راستای برگزاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به میزبانی قزوین، ساخت مستند معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهر توسط دانشجویان خارجی کلید خورد.

به گزارش ایلنا، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: در این مستند که به‌دنبال میزبانی قزوین در جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی در دست تهیه است، معرفی تعدادی از جاذبه‌های گردشگری قزوین توسط دانشجویان خارجی به زبان فارسی و زبان اصلی به تصویر کشیده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین اظهار کرد: برای ضبط این مستند که برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همکاری بنیاد سعدی بوده‌ است، دانشجویان مقطع دکترای زبان و ادبیات فارسی ۵ کشور ترکیه، روسیه، چین، ازبکستان و هند در قزوین حضور پیدا کردند و ضمن آشنایی با آثار تاریخی، صنایع‌دستی، فرهنگ و هنر استان به معرفی آن‌ها پرداخته و هموطنان خود دعوت کردند تا از این ظرفیت‌ها بازدید کنند.

وی افزود: این مستند برای پخش از شبکه‌های کشورهای یادشده و رسانه ملی در ایام باقی مانده تا جشنواره تهیه و تولید می‌شود.

خزائلی یادآور شد: بازدید از دولتخانه صفوی، موزه‌های قزوین، کاروانسرای جهانی سعدالسلطنه، آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع)، حسینیه امینی‌ها، آب انبار حکیم و دیدار با سیف‌الله شکری هنرمند برجسته صنایع‌دستی استان از جمله برنامه‌های دانشجویان برای ضبط این برنامه در قزوین بود.

دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی از ۸ تا ۱۰ آذرماه سال جاری به میزبانی قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز