خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار:

صنعت چاپ قزوین نیازمند گسترش افق دید است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۸۳۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: صنعت چاپ فقط بخش سخت‌افزاری نیست و می‌توان افق دید را گسترش داد و کارهای تبلیغاتی هم انجام داد؛ چون اقتصاد استان موفق است، اما صنعت چاپ ما به‌رغم پیشرفت‌هایی که داشته نتوانسته تمام نیازهای صنعت استان را رفع کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مراسم تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان قزوین، شامگاه دوشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین و فعالین صنعت چاپ استان برگزار شد.

 علی رحمانی در این مراسم گفت: بسیاری از کارهای چاپی و تبلیغاتی واحدهای تولیدی قزوین در استان انجام نمی‌شود، البته کارخانه‌های آن‌ها داخل استان است اما دفاتر مرکزی آن‌ها در تهران است و ارشاد می‌تواند این موارد را با هم تلفیق کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: چاپ و تبلیغات قسمت عمده‌ای از تولید شده و تولیدکنندگان موفقی داریم، صنعت چاپ پیشرفت کرده و باید از فتوکپی و صحافی بیرون آمد و دید وسیع‌تری داشت.

وی عنوان کرد: اگر زنجیره ایجاد شود و بخش‌های تبلیغات هم در کنار صنعت چاپ دیده شود، می‌توان اقدامات خوبی انجام داد، که در این حوزه در سطح کشور نمونه‌های موفق خوبی داریم.

این مسئول با بیان اینکه تداخل صنفی در این حوزه باید رفع شود، گفت: برخی کارها در حوزه چاپ انجام می‌شود که در چاپخانه اتفاق نمی‌افتد، به‌عنوان نمونه مدرسه‌ها جزوه‌هایی را وسیع چاپ می‌کنند که صرفا صحافی نیست و حتی شاید مالکیت معنوی هم در آن مطرح باشد، این موارد هم تداخل وظیفه است، ابزار کنترلی ما در واحدهایی که مجوز دارند، بیشتر است و باید در این واحدهای مجوزدار انجام شود.

نیاز بشر به صنعت چاپ از نیاز به آب و غذا هم بیشتر است

حمیدرضا پازوکی در این مراسم گفت: صنایع در رشد و شکوفایی بشریت نقش دارند و برق و صنعت چاپ دو بخشی هستند که بشر همیشه مدیون آن‌ها است.

سخنگوی اتاق اصناف استان قزوین ادامه داد: از زمانی که صنعت چاپ رونق گرفت شاهد این هستیم که کتاب‌ها از حالت دست‌نویس خارج شده و از خطر از بین رفتن مصون شده‌اند.

وی بیان کرد: صنعت چاپ دیجیتال پررونق ادامه خواهد داشت و این بخش از مواردی است که بشر از آب و غذا هم بیشتر به آن نیاز دارد؛ زیرا هر پیشرفتی مستلزم آگاهی داشتن است که با مطالعه میسر می‌شود.

در این مراسم از هفت نفر از برگزیدگان صنعت چاپ استان تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز