خبرگزاری کار ایران

معاون راه و شهرسازی استان:

ظرفیت مالیات بر ارزش افزوده برای سکونت‌گاه‌های غیررسمی قزوین استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۱۱۹

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: براساس تبصره‌های قانون بودجه، ظرفیت مالیات بر ارزش افزوده باید برای ایجاد خدمات شهری در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی استفاده شود.

به گزارش ایلنا، علی فرد گفت: با توجه به رشد شتابان سکونت‌گاه‌های غیررسمی، برای ساماندهی این سکونت‌گاه‌ها اقداماتی انجام شد که یکی از این اقدامات اختصاص دادن یکی از تبصره‌های قانون بودجه سال 1402 در خصوص استفاده از ظرفیت مالیات بر ارزش افزوده برای ایجاد خدمات شهری در سکونت‌گاه‌های غیررسمی بود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: روال کار بدین گونه است که بعد از شناسایی محلات، طبق مطالعات مصوب ستاد یا اداره کل راه و شهرسازی، پروژه‌ها در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب می‌شوند و از طریق اداره کل امور مالیاتی و تخصیص مالیات بر ارزش افزوده، اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سکونت‌گاه‌های غیررسمی محدوده‌هایی هستند که خارج از ضوابط و مقررات قوانین طرح توسعه شهری، در درون یا خارج از محدوده شهر به صورت شتاب‌زده شکل گرفته‌اند و دارای ضعف شدید خدمات شهری هستند.

این مسئول افزود: وظیفه اداره کل راه و شهرسازی، شناسایی محلات هدف است و همچنین افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد و پروژه‌های جدید هم براساس دستور ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران و با همکاری دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت باز آفرینی شهری ایران انجام و پیگیری می‌شود.

فرد خاطر نشان کرد: هر دو ماه گزارش عملکرد استان به دبیرخانه ستاد ملی ارسال می‌شود تا مشکلات و مسائل در استان برطرف شده و بتوانیم به نحو احسن از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز