خبرگزاری کار ایران

افزایش ۳۰ درصدی آمار طلاق در شهرستان میبد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۴۲۳

فرماندار میبد از افزایش آمار طلاق در شش ماه اول امسال در مقایسه با سال گذشته به میزان ۳۰ درصد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سید جمال سجادی پور در نشست طرح سامان خانواده با اشاره به رشد طلاق طی شش ماه سال جاری اظهار داشت: بیش از ۶۵ درصد این آمار یا دو طرف غیربومی و یا یک طرف غیر بومی بوده است که متاثر از جمعیت فضای شغل و کاری است.

وی افزود: اینکه زن و شوهری با فراهم شدن زمینه شغلی و درآمد ماهیانه احساس استقلال کند و کانون خانواده از هم بپاشد درست نیست چرا که زندگی زن و شوهری تنها درآمد نیست و باید حس همدلی و همبستگی در خانواده‌ها تقویت شود.

سجادی پور تصریح کرد: ستاد صیانت از خانواده، دانشگاه ها، شبکه بهداشت و همه دستگاه‌های متولی باید با مداخله به موقع و راهنمایی درست و علمی مشاوره‌های حین قبل و بعد از ازدواج این توانایی را داشته باشند که آسیب طلاق را در شهرستان میبد متوقف و یا به حداقل برسانند.

وی با بیان اینکه رشد طلاق نشان می‌دهد ستاد سامان خانواده و متولیان این امر در شهرستان میبد خوب عمل نکرده اند گفت: هدف از تشکیل کمیته تسهیل در شهرداری، تسهیل در امر عقد و ازدواج است و باید از ظرفیت‌های هیئت‌های عزاداری و امامزاده‌ها در مسائل پذیرایی، محل برگزاری جشن عقد و جشن ازدواج استفاده کرد و از یک سری آئین و رسوم گذشته که هزینه بر است و جوانان را در تنگنای مالی قرار می‌دهد پرهیز کرد.

فرماندار میبد تصریح کرد: اگر خروجی سامان خانواده رشد ازدواج، توقف طلاق و افزایش فرزند آوری نباشد کاری نکردیم و ارزشی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز