خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری استان:

۸ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در کرمانشاه راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۴۶۸

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از انجام مراحل پایانی صدور مجوزها برای هشت اقامتگاه بوم گردی جدید در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، وحید امیری  با اشاره به فعالیت ۵۰ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل های بسیار بالای کرمانشاه در گردشگری روستایی و اکوتوریسم، این تعداد اقامتگاه بوم گردی برای پذیرش گردشگران کافی نیست.

وی افزود: از ابتدای امسال حدود ۴۰ مورد درخواست اقامتگاه بوم گردی در سطح استان داشته‌ایم که از این تعداد ۱۲ مورد منجر به صدور موافقت اصولی به معنای صدور مجوز اولیه شده است.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: هشت مورد یعنی ۷۲ درصد از اقامتگاه های بوم گردی که موافقت اصولی دریافت کرده اند، هم اکنون در حال مراحل پایانی صدور مجوز خود هستند و تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

به گفته این مسئول، این هشت اقامتگاه بوم گردی زمینه اشتغالزایی حدود ۲۵ نفر را در سطح استان فراهم می کند.

امیری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر اقامتگاه های بوم گردی استان در مناطق اورامانات و شرق استان متمرکز شده، افزود: در حال حاضر یکی از چالش ها و تهدیدهای بسیار مهم پیش روی فعالیت اقامتگاه های بوم گردی در سطح استان، فعالیت واحدهای غیرمجاز است که در حال مقابله جدی با آنها هستیم. 

وی از برنامه ریزی برای تسریع و تسهیل در صدور مجوز اقامتگاه های بوم گردی خبر داد و گفت: از آنجایی که احداث اقامتگاه های بوم گردی مستلزم هزینه های بالایی است و سرمایه گذاران کمتری به این سمت می روند، بنا داریم تا بیشتر روی تبدیل خانه های قدیمی به اقامتگاه بوم گردی تمرکز داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز