خبرگزاری کار ایران

اعلام اسامی گروه‌های راه یافته به جشنواره سی و چهارم تئاتر فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۷۰۱

آیین رونمایی پوستر جشنواره تئاتر استان فارس به همراه اعلام اسامی گروه های راه یافته به جشنواره سی و چهارم و نخستین دوره جشنواره تئاتر خیابانی استان فارس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این مراسم با اشاره به اینکه تئاتر در استان فارس در روزهای اوج خودش به سر می برد، گفت: اگر نگاهی به اکوسیستم و هنرهای نمایشی در کشور داشته باشیم وضعیت استان فارس مطلوب است.

حمیدرضا قانعی افزود: سال گذشته درخشش زیادی در هنرهای نمایشی در سطح کشور داشتیم و  کارهای درجه یکی هم امسال به گفته بازبین ها انتخاب شده اند و طبیعتا سلیقه هیات بازبین منتج به این نتیجه شده است.

وی با بیان اینکه جای جای استان ظرفیت جدی هنرهای نمایشی وجود دارد، ادامه داد: هیات انتخاب شهرستان ها امسال فعالیت خوبی را انجام داده اند؛ ۵۰ درصد از تئاترهای امسال جشنواره مربوط به شهرستان ها بوده است و ۵۰ درصد نیز از شیراز‌ انتخاب شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد: در نمایش خیابانی هم از ۶ اثر انتخاب شده ۴ اثر از شیراز و ۲ اثر از شهرستان ها بوده است.

 وی افزود: برای دومین بار میزبان جشنواره منطقه ای هستیم و امیدواریم همانند سال گذشته کارهای استان فارس خوش بدرخشند.

وی تصریح کرد: ظرفیت های هنرهای نمایش خیابانی در استان فارس و به خصوص شیراز را با همکاری شهرداری بیشتر خواهیم کرد تا مردم شیراز بیش از پیش تئاتر ببیند‌.

هیات انتخاب آثار نمایشی استان پس از دیدن ۲۷ اثر نمایشی از میان متقاضیان جشنواره تئاتر استان فارس در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۲ اثر را به شرح زیر انتخاب کرد: 

گودومین به کارگردانی اسماعیل اسعدیان از نورآباد ممسنی، یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت به کارگردانی شهرزاد بداغی از شیراز ، ایلخانی به کارگردانی آژمان بیژنی نسب از فسا، مجلس لیرخوانی به کارگردانی ساینا عاجلی از استهبان، دست ها به کارگردانی محمد قاسمی نژاد از شیراز، خاورمیانه به کارگردانی یاسمن شعبانی از مرودشت، سالمرگ به کارگردانی سارا ظریف صانعی از شیراز، هتل اچ به کارگردانی زهرا علوی از فراشبند، تاوان به کارگردانی اصغر گروسی از شیراز، بی پدر به کارگردانی رازق حسین نیا از شیراز و روزهای اوج یک فوتبالیست محلی به کارگردانی علیرضا بازیگر از کازرون 

در بخش تئاتر خیابانی نیز ۶ اثر انتخاب شدند که به شرح زیر است: 

بهمن ۲۲ به کارگردانی سارا خیری از شیراز، بی خوابی به کارگردانی شیما پور سهم الدین از شیراز، چهار سطل به کارگردانی ارسلان صادقی از شیراز، مرگ با بوی سیب به کارگردانی انیس عبدالرسولی از شیراز، پدرها پسرهایشان به کارگردانی صمد مستضیفی از استهبان و عتیقه به کارگردانی امید سبیلی از آباده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز