خبرگزاری کار ایران

تعداد ۲۰ یوز پلنگ ایرانی در کشور باقی مانده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۷۰۵

مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان محیط زیست از وجود تنها ۲۰ یوزپلنگ ایرانی در کشور خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های اصلی محیط زیست کشور ایجاد سایت‌های تکثیر برای گونه‌های در خطر انقراض نظیر یوز پلنگ ایرانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا ابدالی  در اجلاس سراسری دبیران استانی شبکه ملی محیط زیست که در ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه، همه در قبال محیط زیست مسئولیت داریم، گفت: امروز و با توجه به شرایط حاکم بر جامعه جهانی، محیط زیست بیش از هر زمان دیگر نیاز به نوآوری دارد و این وظیفه و رسالت عموم مردم را سنگین‌تر کرده است.

وی افزود: ۷۰ دستورالعمل جدید در حوزه محیط زیست تدوین شده که می‌تواند برای آینده این حوزه موثر باشد.

ابدالی از تشکیل اتاق فکر در سازمان محیط زیست برای خدمات‌رسانی بهتر خبر داد و گفت: تشکیل و فعال‌سازی کمیته تخصصی پلنگ و میش مرغ از جمله نتایج این اتاق فکر بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان محیط زیست، خاطرنشان کرد: محیط زیست برای حضور سمن‌های تخصصی و بخش خصوصی آماده همکاری است.

وی از کاهش تعداد میش مرغ در بوکان ابراز نگرانی کرد و گفت: امروز شاهدیم که تعداد میش مرغ در بوکان به ۲۴ قطعه رسیده و این هشدار یک بحران و نیازمند ایجاد سایت تکثیر است.

مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان محیط زیست، ابراز داشت: تاکنون ۱۵۰ شهید تقدیم عرصه محیط زیست شده که نشان‌دهنده از جان‌گذشتگی محیط‌بانان برای حفاظت و حراست از این حوزه است.

وی در پایان سخنان خود، ایجاد سایت‌های تکثیر برای گونه‌های در خطر انقراض نظیر پلنگ ایرانی را جزو برنامه‌های اصلی سازمان محیط زیست برشمرد و تصریح کرد: اصلی‌ترین وظیفه محیط زیست حفاطت از گونه‌ها در دل زیستگاه اصلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز