خبرگزاری کار ایران

جانشین قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور:

شیوع پشه «آئدس» در کشور یک تهدید جدی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۸۸۵

جانشین قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: شیوع پشه «آئدس» در جنوب کشور و برخی شهرهای شمالی کشور یک تهدید جدی است. اگر چه تاکنون بیماری بر اثر شیوع این پشه گزارش نشده، اما هرگونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی نسبت به این موضوع می‌تواند شرایط ملتهبی را برای ساکنین این مناطق به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا خالدی در جریان سفر به استان مرکزی و در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های این استان، افزود: شناسایی کانون‌های آلوده به این نوع پشه و از بین بردن آن توسط مدیران متخصص و کارشناسان و اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از تبدیل شدن این عارضه به یک چالش ملی، ضروری است.

وی به موضوعاتی نظیر آفات در نباتات، بیماری‌های دام و ... به عنوان تهدیدات اشاره کرده و ادامه داد: در حوزه سلامت، محیط‌زیست، بهداشت و امنیت غذایی و بهداشتی با وجود اقدامات صورت گرفته، تا رسیدن به شرایط ایده‌آل فاصله داریم و باید تلاش بیشتری انجام شود.

جانشین قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور به آخرین اقدامات این سازمان در حوزه پدافند زیستی اشاره کرده و اظهار داشت: رصد و پایش تهدیدات احتمالی، رویکرد سازمان پدافند غیرعامل کشور برای مقابله با هرگونه تهدیداتی است.

خالدی تصریح کرد: بر این اساس گزارش‌های هر استان در خصوص تهدیدات استانی حائز اهمیت است. در این رابطه فعالیت دستگاه‌های اجرایی که متولی حوزه سلامت و موضوعات زیست‌محیطی هستند، نظیر وزارت بهداشت، محیط‌زیست، جهاد کشاورزی و ... مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: در قالب هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی مختلف با مدیریت مقامات ارشد هر استان می‌توان سرعت خدمات را شتاب بخشید و اگر اختلاف نظری وجود دارد با توجه به تدابیری که اتخاذ می‌شود، می‌توان اولویت‌ها را مشخص کرد.

جانشین قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور تأکید کرد: استان مرکزی در حوزه‌های مختلف از جمله قرارگاه اقتصادی، سایبری، شیمیایی، پرتویی و ... عملکرد درخشانی داشته است. در حوزه قرارگاه زیستی گزارش عملکرد این استان در جلسه‌ای مطرح شد که اهتمام جدی مسئولان در تأمین امنیت سلامت استان را نشان می‌داد.

خالدی به مزیت استان مرکزی در حوزه صنعت و کشاورزی اشاره کرده و ابراز داشت: این استان جزء 5 استان برتر کشور در حوزه تولید انواع محصولات کشاورزی است و طبیعی است. برآیند این ارزیابی بالاست و با توجه به توان تخصصی نیروی انسانی این استان، می‌توان به عنوان یک استان ویژه آن را مورد ارزیابی قرار داد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز