خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

منابع حاصل از مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی استان مرکزی نظام‌مند می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۸۸۹

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با بیان اینکه منابع حاصل از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های صنعتی، واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی این استان نظام‌مند می‌شود، گفت: شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در برابر جامعه، انسان‌ها و محیطی که در آن فعالیت می‌کنند، مسئولیت اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نوربخش عسکری در جلسه ساماندهی مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان مرکزی در اراک، افزود: مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها حتی از فعالیت‌های اقتصادی و مالی نیز فراتر است. این مسئولیت‌ها طیف وسیعی در زمینه‌های بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس تعریفی که کمیسیون اروپا از مسئولیت اجتماعی ارائه کرده، این مسئولیت‌ها را مفهومی دانسته است. به موجب این تعریف، شرکت‌ها دغدغه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی را در عملکردهای کسب و کارشان و در تعامل خود با جامعه محلی ادغام می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار داشت: این سازمان نیز برای ساماندهی منابع مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان، جلسه‌ای را با حضور بازرس کل قضایی، دیوان محاسبات، دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، اقتصاد و دارایی و اداره کل صمت برگزار کرده است.

عسکری تصریح کرد: با توجه به مفاد جزء 6 ماده 16 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1402 کل کشور، قانونگذار اشاره دارد که «شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استانی مکلفند به منظور ساماندهی و هدفمند نمودن منابع حاصل از ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها، هرگونه هزینه کرد دستگاه‌های اجرایی از منابع موضوع این بند را پس از تصویب در موافقت‌نامه متبادله درج کنند.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز