خبرگزاری کار ایران

کسب رتبه ۵ کشور و ۶۰۰-۵۰۱ جهانی توسط دانشگاه صنعتی شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۹۰۷

بر اساس آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان که در اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شد، دانشگاه صنعتی شیراز با حفظ جایگاه سال قبل، رتبه ۶۰۰-۵۰۱ در بین دانشگاه‌های منتخب رتبه بندی تایمز در سطح جهان،‌ بالاترین مقام در بین دانشگاه‌های استان فارس و رتبه پنجم در بین ۷۳ دانشگاه ایرانی رتبه‌بندی شده را کسب کرد.

به گزارش ایلنا، نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز، یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است و این رتبه‌بندی اولین بار در سال ۲۰۰۴ با همکاری تایمز و کیواس منتشر شد.

از سال ۲۰۱۰ تایمز همکاری با عقد قرارداد همکاری با مؤسسه تامسون رویترز، روش‌شناسی جدیدی برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان را به منظور انجام مقایسه‌های جامع و متوازن ارایه داد. این رتبه بندی از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادها با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین المللی با وزن ۵/۷ درصد و درآمدهای صنعتی با وزن ۵/۲ درصد بهره گرفته است.

دانشگاه صنعتی شیراز به عنوان اولین دانشگاه صنعتی جنوب کشور و یکی از جوان ترین دانشگاه‌های صنعتی از سال ۲۰۱۸ در رتبه بندی تایمز  بوده است.

علی رغم افزایش تعداد دانشگاه های شرکت کننده در این نظام رتبه بندی رتبه (بالغ بر ۱۹۰۰ دانشگاه در سال ۲۰۲۴) دانشگاه صنعتی شیراز با تلاش‌های سال‌های اخیر خود مبادرت به ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه در این نظام رتبه‌بندی کرده است و علی رغم جوان بودن، جایگاه بالایی در بین دانشگاه‌های کشور و جهان را کسب کرده است.

بر اساس این رتبه بندی دانشگاه صنعتی شیراز در بین دانشگاه های جوان جهان در جایگاه ۱۵۰-۱۰۱ و در بین دانشگاه‌های آسیا در رتبه ۱۰۳ قرار دارد.

 نتایج رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در نظام رتبه بندی تایمز در سال ۲۰۲۴ میلادی به شرح زیر است:

دانشگاه صنعتی شریف :۳۵۰- ۳۰۱، دانشگاه صنعتی امیرکبیر: ۴۰۰- ۳۵۱، دانشگاه علم و صنعت: ۵۰۰-۴۰۱ دانشگاه تهران: ۵۰۰- ۴۰۱، دانشگاه صنعتی شیراز : ۶۰۰-۵۰۱،  دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل،۶۰۰-۵۰۱، دانشگاه تبریز: ۶۰۱-۵۰۰، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: ۸۰۰- ۶۰۱،دانشگاه علوم پزشکی تهران: ۸۰۰- ۶۰۱، دانشگاه علوم پزشکی ایران: ۸۰۰- ۶۰۱، دانشگاه شیراز: ۱۰۰۰-۸۰۱

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز