خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان:

استان مرکزی در بحث سالمندی از نرخ جهانی عبور کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۵۸۱

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به جمعیت بالغ بر یک میلیون 490 هزار نفری استان مرکزی طبق سرشماری سال 1395، گفت: امروز در این استان 210 هزار نفر جمعیت سالمند شناسایی شده است که این میزان نشان می‌دهد استان در بحث سالمندی از نرخ جهانی عبور کرده است.

به گزارش ایلنا، محمود حسین‌آبادی افزود: پیش‌بینی می‌شود، اگر سرشماری جدیدی در کشور انجام گیرد، استان در حوزه جمعیت سالمندی، از رتبه سوم به رتبه نخست کشور خواهد رسید. بر اساس اعلام سازمان ملل، هر کشوری که ۷ درصد جمعیت آن سالمند باشد، عملاً سالمند است.

وی ادامه داد: رسالت سازمان، بازپیوند سالمندان به خانواده است و به همین دلیل مراکز روزانه ویژه سالمندی تأسیس می‌شوند تا افراد ضمن دریافت خدمات بهداشتی، تغذیه، مشاوره، مهارت‌های اجتماعی و ... به خانواده بازگردند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این رابطه اظهار داشت: اما مسئله اینجاست که به دلیل نرخ پایین باروری در آینده، فرزندی که بتواند از سالمند و والدین خود مراقبت کند نیز نخواهیم داشت و عملاً باید مراکز شبانه ویژه سالمندان نیز راه‌اندازی شود.

حسین‌آبادی تصریح کرد: بر این اساس موضوع بازپیوند به خانواده در سال‌های آینده مفهومی نخواهد داشت و این شرایط بسیار نگران کننده شده است. به همین علت امیدواریم که نرخ باروری با مشوق‌های مختلف افزایش یابد و مراکز درمان ناباروری خدمات ویژه‌ای در جهت فرزندآوری ارائه کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز