خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

انتظارِ یک کارگر پسماند برای اشتغال دوباره/ یک مسئول: طبق قانون بکارگیری دوباره ایشان ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۷۵۳

کارگر پسماند می‌گوید: تامین اجتماعی برای بنده حقوق ۷ میلیون تومان از کار افتادگی در نظر گرفته است. من با این حقوق نمی‌توانم گذران زندگی کنم. رئیس سازمان مدیریت پسماند نیز می‌گوید: برای کمک به این کارگر از هیچ کوششی دریغ نکرده و همچنان به دنبال حل مشکلات مالی ایشان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طی روزهای اخیر فیلمی با عنوان انتظار ۱۸ ماهه یک کارگر برای دیدار با شهردار ارومیه در فضای مجازی منتشر شده که در این فیلم کارگر پسماند شهرداری ارومیه مدعی عدم صدور اجازه دیدار این کارگر با شهردار ارومیه است این کارگر همچنین در این فیلم منتشر شده خواستار بازگشت به کار در شهرداری ارومیه است.

اصغر فاتحی، کارگر پسماند شهرداری ارومیه، در این رابطه به خبرنگار ایلنا، گفت: در سال ۱۴۰۰ طی یک حادثه‌ای که برایم اتفاق افتاد با مشکلات جسمی فراوان روبرو شدم.

وی افزود: بنابر اعلام رای کمیسیون پزشکی ماده ۹۱ تامین اجتماعی به میزان ۲۰ درصد دارای نقص عضو و ۶۶ درصد از کار افتادگی برای من تعیین کرده‌اند. بعد از ۲۷ ماه از این اتفاق نه دیه من پرداخت شده و نه حمایتی از طرف تامین اجتماعی از من صورت گرفته است.

این کارگر با بیان اینکه، هم اکنون با مشکلات فراوان جسمانی روبرو هستم و قادر به انجام کوچکترین کارهای شخصی خود نیستم، گفت: تامین اجتماعی برای بنده حقوق ۷ میلیون تومان از کار افتادگی در نظر گرفته است. من با این حقوق نمی‌توانم گذران زندگی کنم.

فاتح در رابطه با عدم دیدار خود با شهردار ارومیه نیز گفت: در مراسم روز کارگر امسال بنده نیز حضور داشتم ولی مانع دیدار خصوصی بنده با شهردار شدند.

وی خواستار دیدار خصوصی با شهردار ارومیه شد و گفت: از شهردار انتظار حمایت دارم.

سیامک نصری مقدم، مدیر روابط عمومی پسماند شهرداری ارومیه، با بیان اینکه کارگر مذکور یکی از نیروهای خدوم پسماند شهرداری ارومیه بوده است، گفت: این کارگر بر اثر تصادف دچار آسیب دیدگی شد و خودش پیگیر از کار افتادگی بود که بر اساس رای کمیسیون ماده ۹۱ تامین اجتماعی به میزان ۲۰ درصد دارای نقص عضو و به میزان ۶۶ درصد از کار افتادگی تعیین شده است.

نصری مقدم افزود: کارگر مذکور انتظار بازگشت به کار دارد که با توجه به قانون بکارگیری دوباره فرد از کار افتاده، این کار ممنوع بوده و امکان بازگشت وی به کار نیست.

وی افزود: بر اساس رای کمیسیون پزشکی ماده ۹۱ تامین اجتماعی در تاریخ ۱۴۰۱/۴/۲، برای ایشان به میزان ۲۰ درصد دارای نقص عضو تعیین شده و همچنین در تاریخ ۱۴۰۲/۴/۲۷ به میزان ۶۶ درصد از کار افتادگی کلی اعلام شده است  و تاریخ ترک کار این کارگر نیز۱۴۰۲/۵/۱۰ بوده که توسط نامه‌ای به شماره ۱۴۰۲/پ م/۴۷۴۵ در تاریخ ۱۴۰۲/۵/۸ به شعبه ۳ تامین اجتماعی اعلام شده و در نهایت برگه تسویه حساب جهت ادامه و تکمیل روند باز نشستگی به این کارگر عرضه شده که تاکنون به سازمان پسماند شهرداری ارومیه ارائه نشده است.

هادی بصاری، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، نیز در همین رابطه بیان کرد: در پی حادثه رخ داده برای کارگر پسماند شهرداری ارومیه دو بار در منزل این کارگر حضور پیدا کرده و از نزدیک جویای حال وی بودم.

بصاری افزود: کارگران پسماند شهرداری ارومیه از قشر زحمتکش مجموعه هستند و بنا به وظیفه‌ای که در جهت حمایت از این کارگران دارم دستور رسیدگی به مشکلات وی را صادر کردم ولی با توجه به قانون منع بکارگیری دوباره افراد از کار افتاده، خواسته این کارگر از توان مدیریت شهری ارومیه خارج است.

وی در ادامه بیان کرد: برای کمک به این کارگر از هیچ کوششی دریغ نکرده و همچنان به دنبال حل مشکلات مالی ایشان هستیم.

طی پیگیری‌های به عمل آمده از شهرداری ارومیه، این کارگر در مراسم تجلیل روز کارگر با شهردار ارومیه ملاقات داشته و شهردار ارومیه بعد از شنیدن سخنان وی دستور پیگیری صادر کرده لذا به گفته شهردار طبق قانون خواسته بکارگیری دوباره این کارگر از کار افتاده از اختیار شهرداری خارج بوده و وی باید از طریق تامین اجتماعی نسبت به آن اقدام کند.

انتهای پیام/
بیتا اختیاری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز