خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار:

قزوین در طول تاریخ روبه فراموشی رفته است/معرفی استان در برنامه‌های سطح ملی اندک است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۰۷۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در طول تاریخ رو به فراموشی رفته و دلایلی هم برای آن وجود دارد؛ برای معرفی قزوین باید برنامه‌ریزی و مطالعات راهبردی داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی رجحانی شامگاه یک‌شنبه در نشست مشترک اعضای شورای‌شهر و شهردار قزوین با مدیران ارشد استان گفت: وقتی پروژه‌های رضایت‌بخشی مانند کمربندی آیت‌الله باریک بین اتفاق می‌افتد انگیزه‌ای برای انجام کارهای مشابه می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه‌ داد: توسعه کشاورزی به آب نیاز دارد، در این موضوع و همچنین در صنعت باید دانش‌بنیان بودن مدنظر قرار گیرد، برای حوزه گردشگری هم در استان فرصت بکری وجود دارد و می‌توان اقدامات زیادی انجام داد.

وی عنوان کرد: در یک زمانی دریای خزر را با عنوان بحر قزوین می‌شناختند عنوان قزوین آن‌قدر معروف بوده که در نقشه‌ها به آن ارجاع می‌شده، در نجف خیابانی به اسم قزوین بوده، در یک بازه زمانی پایتخت، مرکز تجاری و تأثیرگذاری سیاسی بوده است؛ اما هم اکنون قزوین کجا است و در کجای منظومه اتفاقات کشور قرار داریم.

این مسئول ادامه‌ داد: در 140 برنامه "ایران من" که توانمندی‌ها و دستاوردهای کشور و اقتدار ملی را نشان می‌داد، سهم شهر قزوین یک برنامه‌ بود و آن هم ربطی به جاذبه‌های گردشگری نداشت، این نگاه مسئولین ارشد و دست اندرکاران را نشان‌ می‌دهد که برای نمایش اقتدار ملی، فقط یک مورد از قزوین یادشان مانده‌ است، در بیلبوردهای شهر تهران هم قزوین سهم کمی داشت.

اقتصاد قزوین با گردشگری گره خورده است

وی بیان کرد: اقتصاد قزوین به گردشگری گره خورده و این عرصه هم به به تبلیغ نیاز دارد، گردشگری کسب و کاری است که باید مخاطب عام به آن توجه داشته‌باشد، باید برای شناساندن قزوین هزینه و برنامه‌ریزی کرد.

رجحانی ادامه‌داد: نسبت به 50 و 100 سال قبل بیشتر فراموش شده‌ایم تا معرفی شویم؛ البته اقداماتی هم انجام شده‌است ولی در مجموع رو به فراموشی بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: باید در حوزه برندینگ کار کنیم تا ظرفیت‌ها، جاذبه‌ها و فرصت‌های قزوین به مردم ایران و جهان معرفی شود، این کار به مطالعه و برنامه‌ریزی راهبردی نیاز دارد که در چند ماه گذشته اقداماتی در این حوزه انجام شده‌ است.

وی ادامه‌ داد: فیلم و سریال هم یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند به معرفی استان کمک کند و در این راستا تفاهمی شفاهی با شبکه سه سیما صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: کشاورزی و دشت قزوین هم می‌تواند در این حوزه نقش‌آفرین باشد که برای این موضوع هم کارهایی برای تولید یک برنامه تلویزیونی و مسابقات با محوریت قزوین صورت گرفته است.

وی ادامه‌ داد: برگزاری رویدادهای ملی در قزوین یکی از مواردی است که به ما کمک می‌کند، تیم فوتبال شمس آذر می‌تواند در این حوزه به ما کمک کند، همچنین دومین جشنواره جندرسانه‌ای میراث فرهنگی هم می‌تواند برای استان مفید باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز