خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛

اجرای برنامه ملی بسیج غربالگری فشارخون و دیابت در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۶۹۳

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اجرای برنامه ملی بسیج غربالگری فشارخون و دیابت در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا1، مریم کوشکی روز سه‌شنبه - شانزده آبان ماه - در جلسه شورای مدیران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان بر اهمیت اجرای مصوبات جلسات شورای مدیران تاکید کرد و اظهار داشت: مصوباتی که در جلسات شورای مدیران به تصویب می‌رسد لازم‌الاجرا بوده و همه باید برای اجرای آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در خصوص برنامه ملی بسیج غربالگری فشارخون و دیابت بیان کرد: این برنامه به‌تازگی توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده و مورد تأکید قرار گرفته است؛ لذا همه گروه‌ها باید در اجرای این برنامه همکاری لازم را داشته و آن را در اولویت قرار دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اهداف اجرای این برنامه، افزود: مهم‌ترین هدف این برنامه شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشارخون و مداخله برای پیشگیری از سکته‌ها و بیماری‌های دیگر در این افراد است.

کوشکی ادامه داد: با شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشارخون به‌خصوص افراد زیر ۳۰ سال می‌توان از بروز بیماری‌های دیگر و سکته پیشگیری کرد.

وی عنوان کرد: ارائه آموزش‌های اصلاح سبک زندگی سالم به جامعه هدف و غربالگری هم‌زمان و همچنین مداخله برای برطرف کردن اختلالات فشارخون و دیابت باید تا اجرایی‌ شدن این برنامه در اولویت تمام برنامه‌ها قرار گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: جامعه هدف، دستورالعمل‌ها، روند اجرا، تجهیزات، مقدار اعتبارات مورد نیاز اجرای این طرح و… بررسی شده و از ۲۰ آبان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز