خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان قزوین خبر داد؛

کمپ‌های ترک اعتیاد غیر اصولی قزوین شناسایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۹۰۳

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: شناسایی موارد غیراصولی و خارج از استاندارد کمپ‌‎های ترک اعتیاد استان در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فولیان ضمن تاکید بر بهبود کیفیت مراکز ترک اعتیاد استان، از حادثه آتش سوزی منجر به فوت تعدادی از مددجویان در یکی از کمپ های ترک اعتیاد کشور اظهار تأسف کرد و اظهار کرد: با نظارت این معاونت گروه بازرسی از فعالیت مراکز ترک اعتیاد استان با حضور نمایندگان دستگاه‌های مسئول، از جمله دادستانی، پلیس مبازره با مواد مخدر، بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی و همچنین آتش نشانی با هدف شناسایی موارد غیراصولی و خارج از استاندارد اعم از فیزیکی، بهداشتی، ایمنی و... جهت پیشگیری از بروز حوادث احتمالی مشابه در استان تشکیل شد.

وی در ادامه تاکید کرد: تا ظرف ده روز آتی می بایست نسبت به بازرسی از مراکز یاد شده اقدام و نواقص احتمالی موجود در مراکز به موقع شناسایی و مرتفع شود.

فولیان با بیان اینکه در این خصوص بین دستگاه‌های ذیربط تقسیم کار شکل گرفته یادآور شد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین بر فعالیت کمی و کیفی مراکز موضوع ماده 16 و نظارت بر فعالیت مراکز موضوع ماده 15 و تبصره 2 ماده 16 به صورت مستمر نظارت دارد.

وی در ادامه افزود: در پایان بازرسی‌ها در صورت شناسایی موارد غیراصولی و مخاطره آمیز، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر موظف است نسبت به پیگیری رفع نواقص از دستگاه‌های ذیربط از جمله اداره کل بهزیستی استان، دانشگاه علوم پزشکی و... اقدام و نتیجه اقدامات را به معاونت گزارش کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان در پایان عنوان کرد: دادگستری کل استان قزوین در صورت مشاهده و یا دریافت هرگونه گزارشی مبنی بر تخلف هریک از مراکز یاد شده ضمن برخورد با مسئولین مراکز با متولیانی که قصور و تخلف داشته‌اند برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز