خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

قیمت‌گذاری دستوری مهم‌ترین مشکل قطعه‌سازان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۱۰۶

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو استان اصفهان گفت: چالش اصلی قطعه‌سازان در شرایط فعلی، قیمت‌گذاری دستوری خودرو است، از آن جایی که خودرو با قیمت واقعی خود به فروش نمی‌‌رسد، خودروساز نمی‌تواند مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت کند.

ابراهیم احمدی در گفت‌وگو با ایلنا در اصفهان اظهار کرد: امروز صنعت قطعه‌سازی با مسائلی روبرو است که نیاز است نهادها و مسئولان مرتبط در راستای رفع آنها اقدام کنند.

وی با اشاره به برخی مشکلات قطعه‌سازان عنوان کرد: به دلیل اینکه قیمت‌گذاری خودرو به صورت دستوری انجام می‌پذیرد و این موضوع باعث ایجاد مشکلات زیادی برای خودروسازی شده است، وضعیت پرداختی‌های خودروسازان به قطعه‌سازان نیز با دشواری‌هایی روبرو شده است.

رئیس انجمن قطعه‌سازان اتومبیل استان اصفهان اضافه کرد: قطعه‌سازان توانمند و بزرگی در سطح استان و کشور در حال فعالیت هستند که محصولات بسیار باکیفیتی تولید می‌کنند، اما با توجه به اینکه برنامه خودروسازان برای تولید با مسائلی روبرو شد، مشکلاتی برای قطعه‌سازان ایجاد کرد که باید تدبیری برای آنها شود.

وی با بیان اینکه درگیری با مشکلات مختلف به عادت همیشگی تولیدکنندگان تبدیل شده است، ادامه داد: خودروسازان از یک سو با ضرر تولید و از سوی دیگر با زیان انباشته روبرو شده‌اند و در عین حال قیمت‌گذاری دستوری مانع از رشد و توسعه این صنعت شده است. این عدم رشد و توسعه مدتی است در برابر افزایش تیراژ و بهبود کیفیت خودرو سد محکمی ایجاد کرده که موجب نارضایتی گسترده شده است.

احمدی افزود: چالش اصلی قطعه‌سازان در شرایط فعلی، قیمت‌گذاری دستوری خودرو است، از آن جایی که خودرو با قیمت واقعی خود به فروش نمی‌‌رسد، خودروساز نمی‌تواند مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز