خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین در مجلس:

صنعت هسته‌ای آبروی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۲۷۵

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: صنعت هسته‌ای آبروی نظام است و درحال‌حاضر باید بتوانیم این صنعت هسته‌ای را یکپارچه کنیم بتوانیم از طریق آن خدمات بهتری را برای مردم کشور ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه محمدبیگی در مراسم رونمایی از سامانه پرتودهی شتاب دهنده الکترونی استان قزوین گفت: صنعت هسته‌ای آبروی کشور است، اگر مردم با خبر شوند که این صنعت تا چه اندازه می‌تواند گره‌گشای بخش کشاورزی، پزشکی، بیوتکنولوژی و رشد علوم و فنون مختلف باشد، بیش از گذشته به این مساله توجه خواهند کرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس اضافه‌کرد: انرژی هسته‌ای ایران امروز به جایی رسیده که در دنیا رخ نمایی می‌کند و کشور ما در شرایط تحریم غرب و به‌واسطه تلاش نخبگان در صنایع هسته‌ای ارزش آفرینی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیشترین تهدیدات را علیه نظام جمهوری اسلامی شاهد هستیم، اما ایران و ایرانی هیچ‌گاه دست از پیشرفت و توسعه برنداشته و نمی‌دارد و همچنان راه شهدای هسته‌ای را ادامه خواهد داد.

سامانه پرتودهی شتاب دهنده الکترونی celv_8 که در مرکز پرتودهی نوین قزوین فعال‌شده در صنایعی مانند سیم و کابل، لاستیک و تایرسازی و تولید نوارهای‌های پلیمری و محصولات قابل انقباض حرارتی قابل استفاده‌است.

علاوه بر این، مرکز پرتودهی صنعتی در موارد بهداشتی، میکروب‌زدایی از محصولات یک‌بار مصرف پزشکی، حوزه مواد غذایی و کشاورزی هم کاربرد خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز