خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:

پنج نقطه ساحلی کشور برای تولید برق هسته‌ای شناسایی‌شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۲۸۳

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: برای تولید برق هسته‌ای پنج نقطه ساحلی کشور شناسایی‌شده و کار با سرعت خوبی در حال پیش رفتن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اسلامی در حاشیه رونمایی از سامانه پرتودهی شتاب دهنده الکترونی در جمع خبرنگاران گفت: تولید برق با فناوری هسته‌ای به میزان 20 هزار مگاوات در سطح کشور کلید خورده‌ است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه‌ داد: برخی از سایت‌ها و همچنین واحدهای تولیدی در زمینه تولید برق هسته‌ای آمادگی خود را اعلام کرده و بخشی از اراضی هم در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: تولید برق هسته‌ای رقابتی بزرگ به‌شمار می‌آید، هم‌اکنون پروژه تولید برق در واحدهای 2 و 3 نیروگاه بوشهر درحال اجرا است، ضمن اینکه در واحد شماره یک هم تولید انجام‌می‌شود.

اسلامی اظهار کرد: مرکز پرتو فرآیند نوین قزوین در حوزه کابل‌های برق، صنعت هوا و فضا و تولید تایر کمک می‌کند که در بخش تایر به کاهش مصرف سوخت کمک خواهد کرد.

وی ادامه‌ داد: تجهیز آزمایشگاه‌های این مرکز هم دارای اهمیت است و وجود این مرکز به دانشجویانی که در رشته مرتبط با فناوری هسته‌ای تحصیل می‌کنند کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز