خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

آغاز بسیج ملی غربالگری بیماریابی دیابت و فشارخون بالا

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۷۰۹

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به لزوم کنترل و بیماریابی در بیماری های غیرواگیر، از آغاز بسیج ملی غربالگری و بیماریابی دیابت و فشار خون از بیست آبان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباس رضاییان زاده افزود: با رواج سبک زندگی ناسالم از جمله کم تحرکی، استفاده از مواد غذایی ناسالم، مصرف دخانیات و تنش ناشی از پیچیدگی های زندگی در دنیای امروز، شاهد افزایش شیوع بیماری های غیر واگیر همچون دیابت و پرفشاری خون هستیم.

او ادامه داد: در چند سال اخیر، شیوع دیابت در جمعیت بزرگسال، از 10 درصد به چهارده و نیم درصد و شیوع پرفشاری خون، از 22 درصد به 35 درصد افزایش یافته است.

این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به اهمیت الگوهای رفتاری مبتنی بر سلامت و تشخیص به موقع عوامل خطر و بیماری در مراحل اولیه، گفت: در همین راستا بسیج ملی غربالگری و بیماریابی دیابت و فشارخون بالا توسط وزارت بهداشت طراحی و ابلاغ شده و از بیست آبان تا پانزده دی سال جاری، همه افراد بالای 18 سال از نظر فشار خون، قند خون، نمایه توده بدنی و عوامل خطر ابتلا به این بیماری ها بررسی می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه، مهم ترین اهداف بسیج ملی غربالگری و بیماریابی دیابت و فشارخون را افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص این دو بیماری، غربالگری، شناسایی، پیگیری و مراقبت بیماران با محوریت پزشک خانواده و نظام ارجاع دانست.

او ادامه داد: تمامی خانه های بهداشت، پایگاه های پزشک خانواده و مراکز خدمات جامع سلامت و همچنین ایستگاه های سیار و مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی در این طرح مشارکت دارند.

 رضائیان زاده از هم استانی ها خواست تا برای مشارکت در این طرح ملی و دریافت خدمات رایگان پیشگیری و تشخیص به موقع بیماری های دیابت و فشارخون، در مدت زمان تعیین شده به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز