خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان خبر داد؛

تأیید صلاحیت 379 نفر داوطلب مجلس در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۸۰۸

معاون سیاسی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه در مجموع 523 نفر در این استان استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند، گفت: از این تعداد 379 داوطلب تأیید صلاحیت شدند، صلاحیت 25 نفر رد شدند، 113 نفر عدم احراز هویت داشتند و 6 نفر نیز انصراف دادند.

به گزارش ایلنا، بهنام نظری افزود: فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان استان مرکزی در حوزه‌های 6 گانه 18 آبان ماه به پایان رسیده و امروز شنبه 20 آبان ماه آخرین روزی است که باید نتایج بررسی‌ها به داوطلبان و هیئت نظارت اعلام شود.

وی ادامه داد: طبق قانون، فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه 6 گانه فرصت داشتند که در بازه زمانی 2 روزه 19 و 20 آبان ماه موارد عدم تأیید و احراز صلاحیت را به هیئت نظارت استان اعلام کنند. از 25 آبان ماه نیز شورای نگهبان در تمام سطوح، به مدت ۵۰ روز مجدداً صلاحیت تمامی داوطلبین را مورد بررسی قرار می‌دهد.

معاون سیاسی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان‌های اراک، کمیجان و خنداب، از مجموع 176 نفر داوطلب ثبت‌نام کننده، 161 نفر تایید صلاحیت شدند، صلاحیت 7 نفر رد شد، 3 نفر عدم احراز هویت گرفتند و 5 نفر نیز انصراف دادند.

نظری تصریح کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان‌های آشتیان، تفرش و فراهان، از مجموع 97 نفر داوطلب ثبت‌نام شده، 85 نفر تایید صلاحیت شدند، 3 نفر تایید صلاحیت نشدند و هویت 9 نفر نیز احراز نشده است.

وی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان‌های محلات و دلیجان، از مجموع 37 نفر داوطلب ثبت‌نام کننده، 19 نفر تایید صلاحیت شدند، 8 نفر تایید صلاحیت نشدند و 10 نفر نیز عدم احزار هویت داشتند.

معاون سیاسی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تأکید کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان‌های ساوه و زرندیه، از مجموع 86 نفر ثبت‌نام شده، 50 نفر تایید صلاحیت شدند، 2 نفر تایید صلاحیت نشدند، 33 نفر عدم احزار هویت داشتند و یک نفر نیز انصراف داد.

نظری ابراز داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان خمین از مجموع 62 داوطلب ثبت‌نام کننده، 24 نفر تایید صلاحیت شدند، صلاحیت 3 نفر تایید نشده است و 35 نفر نیز عدم احزار هویت شده‌اند.

وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان شازند نیز از مجموع 65 داوطلب ثبت‌نام شده، 40 نفر تایید صلاحیت شدند، صلاحیت 2 نفر تایید نشد و 23 نفر نیز عدم احراز هویت دریافت کرده‌اند.

معاون سیاسی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به اینکه اکثر عدم احراز صلاحیت‌ها در این استان به دلیل نقص برخی مدارک و تناقض در پرسشنامه‌های بارگذاری شده بوده است، گفت: اکثر نتایج به داوطلبان و همچنین هیئت نظارت اعلام شده است.

نظری افزود: افرادی که نسبت به بررسی‌ها اعتراض دارند باید از فردا یکشنبه 21 آبان ماه تا چهارشنبه 24 آبان ماه به مدت 4 روز و تنها از طریق سامانه داوطلب که میز خدمت شورای نگهبان است، مراتب اعتراض خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: در نهایت، فرایند بررسی مجدداً مدارک این داوطلبین و صلاحیت آنها در هیئت نظارت انجام و اعلام می‌شود و اگر باز هم اعتراض داشتند هیئت مرکزی نظارت در تهران اقدام به بررسی صلاحیت آنها می‌کند.

معاون سیاسی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی به نتیجه‌گیری در خصوص عدم اعتراض داوطلبین اشاره کرده و اظهار داشت: عدم اعتراض داوطلبین به عدم تأیید یا عدم احراز صلاحیت به منزله پذیرش نتیجه بررسی است.

نظری تصریح کرد: افرادی که خواهان دانستن دلایل رد صلاحیت یا عدم احراز هویت خود هستند، می‌تواند تقاضای خود را به صورت مکتوب از طریق فرمانداری‌ها پییگری کنند. مگر آن که موضوعاتی باشد که خلاف مباحث مطرح شده در بندها و تبصره‌های قانون انتخابات باشد.

وی بیان داشت: استان مرکزی 7 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که 2 کرسی متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب و 5 کرسی دیگر مربوطه به سایر حوزه‌های انتخابیه استان مرکزی است که هر کدام از این حوزه‌های انتخابیه یک نماینده در بهارستان دارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز