خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره):

دانشگاه امام‌خمینی (ره) قزوین برای بازگرداندن هویت تمدنی تلاش می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۷۱۶

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) قزوین گفت: دانشگاه به‌عنوان مرکز آسیب شناسی در تلاش است تا برای حل معضل بازشناسی هویت ملی، خدمات شایانی از جمله برگزاری جلسات این‌چنینی را در اختیار مردم قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید علی قاسم‌زاده در نخستین همایش بین‌المللی قزوین شناسی پیش از اسلام که صبح امروز در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، گفت: سابقه ۹ هزار ساله استان قزوین در تاریخ و تمدن نشان دهنده آن است که قزوین قدیمی‌ترین دروازه تمدنی ایران بزرگ اسلامی بوده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین ادامه‌داد: امروز جدی‌ترین مسائل جامعه در حوزه خودباختگی و از بین رفتن هویت تعریف می‌شود که ذیل این امر نسل جوان ما نسبت به سنت و تمدن گذشته بیگانه هستند.

این مسئول تصریح‌ کرد: برگزاری همایش بین‌المللی قزوین شناسی خدمتی بود که ذیل جامعه‌گرا بودن دانشگاه در استان برگزار شد.

وی ادامه‌ داد: بخش قزوین پژوهی مرکز کتابخانه دانشگاه در نظر دارد در مسیر بازشناسی تمدن قزوین علاوه بر این همایش، گام‌های بیشتری در این حوزه بردارد تا با این تلاش بخشی از مشکلات جامعه در حوزه خلاء علمی و فرهنگی استان مرتفع شود که البته این گام نیازمند قلم و پژوهش اندیشمندان و علاقه‌مندان به بحث تمدن قزوین خواهد بود.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) قزوین گفت: امیدواریم بتوانیم دایره‌المعارفی از بازشناسی تمدن قزوین در گذشته تاریخی را تدوین و تقدیم جامعه کنیم.

این همایش به‌مدت دو روز با پنل‌های تخصصی در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز