خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار:

روند بیابانی شدن و فرسایش خاک قزوین در حال افزایش است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۸۵۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: در حال‌حاضر نقشه‌ها نشان‌می‌دهد که فرسایش و بیابانی شدن قزوین در حال افزایش است و از این رو باید اقدامات ویژه‌ای انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست هم‌اندیشی ستاد احیا و پایدارسازی دشت قزوین با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد.

علی رحمانی در این نشست گفت: حوزه‌های آبریز استان قزوین نسبت به گیلان و زنجان در پایین‌دست قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین عنوان کرد: باتوجه به اینکه بودجه قزوین نسبت به بودجه‌های ملی مقدار بالایی نیست، برای جلوگیری از بیانی‌شدن استان به فرهنگ‌سازی نیاز جدی داریم.

وی ادامه‌ داد: لازم است با اقداماماتی مانند کشت گیاهان دارویی به تثبیت خاک کمک کرده و روند بیابانی شدن را کاهش داد.

این مسئول بیان کرد: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌توان آن‌ها بخشی از کشاورزی قراردادی درنظر گرفت و در صورتی تدوین طرح‌های اقتصادی در این حوزه، می‌توان از فرصت جذب سرمایه‌گذار استفاده‌ کرد.

رحمانی گفت: درحال‌حاضر برای 300 هزار هکتار طرح آبخیزداری، تفاهم‌نامه امضا شده، اما روند اجرای طرح‌های این حوزه باید با سرعت بیشتری اجرا شود، در این رابطه به همکاری بخش خصوصی نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز