خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته کتاب؛

دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک در قزوین برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۳۹۶

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان از 27 آبان تا 3 آذر 1402 در مجتمع فرهنگی و هنری کانون قزوین برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدعلی اکبر موسوی گفت: "آینده خواندنی ا‌ست" شعار هفته کتاب در سال جاری است، این هفته فرصتی مغتنم برای زمینه‌سازی در راستای انس بیشتر کودکان و نوجوانان با کتاب برای ساختن آینده‌ای بهتر خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با یادآوری جایگاه ممتاز کانون در زمینه توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی، برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در سال گذشته را از برنامه‌های پراستقبال کانون برشمرد.

وی از همکاری اداره کل آموزش و پرورش، انجمن فرهنگی ناشران استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی  و ورزشی شهرداری قزوین، نهاد کتابخانه‌های عمومی و اداره کل صدا و سیمای استان با این نمایشگاه خبر داد.

موسوی هم‌چنین به اجرای برنامه‌های متنوع دیگر در هفته کتاب به‌ویژه در مراکز فرهنگی و هنری سراسر استان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی، برگزاری ویژه برنامه ادبی «دو پنجره»، اجرای طرح پیک امید (فعالیت‌های فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار)، تشکیل باشگاه‌های کتاب‌خوانی در مراکز، تشکیل حلقه‌های کتاب‌خوانی ویژه مربیان در مراکز و همکاران ستادی با موضوع نقد کتاب به‌صورت ماهانه، برگزاری مهرواره کتاب در همه مراکز فرهنگی و هنری استان همراه با قدردانی از اعضای کتاب‌خوان از برنامه‌های این هفته است.

موسوی ادامه‌داد: قدردانی از اعضای فعال طرح کتاب چای در جشن هفته کتاب، اجرای طرح «به‌وقت کتاب»، اهدای کتاب به اعضا و دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌هایی بود که مدیرکل کانون از آن‌ها به‌عنوان برنامه‌های پیش‌بینی شده برای برخورداری مخاطبان از برنامه‌های هفته کتاب کانون در سراسر استان نام برد.

وی یادآور شد: سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۳ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز