خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش پرورش:

خیرین نگاه خود را به سمت ساخت هنرستان معطوف کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۳۷۱

وزیر آموزش و پرورش گفت: خیرین به سمت ایجاد هنرستان سازی با هدف ریشه کنی معضل بیکاری و آسیب های اجتماعی بروند چرا که بذر اقتصاد در مدارس با پرورش نیروی کار کاشته می شود.

به گزارش ایلنا از البرز، رضا مراد صحرایی روز شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در آیین افتتاح مدرسه خیری، مشارکتی زنده یاد فاطمه دمیرچی و زنده یاد حاج جعفر دمیرچی در کرج اظهار کرد: اکنون ۲۴ هزار مدرسه داریم که در آنها به تعداد ۵ تا ۱۰ نفر دانش آموز، مشغول به تحصیل هستند و در برخی مناطق معلم با بالگرد برای آموزش در مدارس حضور می یابد.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: درحال حاضر ۵۰۵ مدرسه در کشور تک دانش آموزی هستند که این اقدام از افتخارات نظام اسلامی برای ارج نهادن به جایگاه تعلیم و تربیت است. 

وی ادامه داد: امروز تراکم دانش آموزی در مدارس کشور ۲۶ نفر است و در برخی مدارس بالای ۳۵ نفر تراکم داریم بنابر این در تلاش هستیم حتی یک مدرسه چنین نباشد.

صحرایی یادآور شد: همچنین سرانه آموزشی پس از پیروزی انقلاب افزایش یافته و اکنون ۵ متر و ۲۲ سانتی متر مربع است که نقطه مطلوب برای این مهم ٨ متر مربع است که تلاش های وافری در این زمینه در حال انجام است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به خیرین گفت: خیرین به سمت ایجاد هنرستان سازی با هدف ریشه کنی معضل بیکاری و آسیب های اجتماعی بروند چرا که بذر اقتصاد در مدارس با پرورش نیروی کار کاشته می شود.

وی ضمن قدر دانی از تلاش ها و آینده نگری استاندار البرز در امر مدرسه سازی اضافه کرد: دولت سیزدهم در موضوع مدرسه سازی عملکرد متفاوتی دارد اگرچه همه دولت ها در این زمینه کوشا بودند اما رییس جمهور و معاون اول در دولت سیزدهم به جد این مهم را مورد تاکید قرار داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز