خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار گناوه:

دستگاه‌های اجرایی گناوه برای مواجهه بارندگی شدید در آمادگی کامل باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۶۲۷

معاون عمرانی فرمانداری گناوه گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی پیشرو و هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، همه دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان در آمادگی کامل قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "مسلم سلیمانی " روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران از زمان شروع و تا پایان فعالیت سامانه بارشی در دسترس باشند و منطقه را به هیچ وجه ترک نکنند.

وی افزود: وضعیت امکانات و تجهیزات دستگاه‌های عضو مدیریت بحران به دقت مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد و در صورت مشکلی و یا ایرادی هر چه سریع‌تر برطرف کنند.

معاون عمرانی فرمانداری گناوه گفت: به منظور حفظ سلامتی و ایمنی اقشار مختلف مردم، اطلاع رسانی لازم از جمله کشاورزان و دامداران در خصوص سیستم بارشی جدید داده شود تا شاهد حادثه خاصی در مدت حاکم شدن سیستم بارشی نباشیم.

وی بیان داشت: شهرداری برنامه ریزی لازم برای انجام لوله گذاری دفع و تخلیه آب‌های سطحی شهر در نقاطی که پیش بینی کرده انجام و بموقع به اتمام برساند.

سلیمانی افزود: باتوجه به اینکه محل پسماند شهری در نزدیکی دره و مسیر رودخانه های فصلی قرار دارد، جهت جلوگیری از سرازیرشدن زباله ها به سمت اراضی کشاورزی و دریا، بازدیدی توسط شهرداری و اداره حفاظت محیط زیست به عمل آید و قبل از بارندگی اگر نیاز به اقدامی است انجام دهند.

وی ادامه داد: بخشداران مرکزی و بندرریگ وضعیت بندهای خاکی که در برخی روستاها جهت هدایت آب بارندگی به سمت باغات و مزارع توسط اهالی زده شد، بررسی و درصورت هرگونه خطر و تهدیدی برای اهالی، تصمیمات لازم اتخاذ کنند.

سلیمانی گفت: باتوجه به بارندگی ۲ روزه در سطح منطقه، اهالی شهرستان از استقرار و نزدیکی در کنار رودخانه ها، مسیل ها و آبراه‌ها بجد پرهیز کنند.

بخشدار بندر ریگ نیز گفت: باتوجه به اینکه در این بخش ۲ کانون حادثه خیز و بحران زا در زمان بارندگی وجود دارد، باید آمادگی لازم و استقرار نیروهای مربوطه در این نقاط وجود داشته باشد.

ضرغام محمدی افزود: جاده ساحلی حدفاصل روستاهای جزیره و همچنین منطقه حله شمالی، ۲ نقطه بحرانی در این بخش است که نیازمند برنامه ریزی لازم جهت جلوگیری از هرگونه حادثه ای است.

رئیس اداره هواشناسی گناوه اظهار داشت: براساس اعلام سازمان هواشناسی، توده بارشی جدید در سطح نارنجی اعلام شده است که عمده آن بر سه شاخه اصلی در شهرهای گناوه، دیلم و برازجان متمرکز خواهد بود.

عباس زارع افزود: ورود سیستم بارشی جدید در مدت ۲ روز در سطح منطقه حاکم و با رگبار، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای همراه است.

وی تصریح کرد: براساس پیش بینی ها، بارش در این شهرستان از آبان تا نیمه اسفند امسال بیش از میانگین و درحد نرمال به صورت متناوب خواهد بود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در هفته قبل شاهد بارندگی به میزان ۵۶ میلیمتر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز