خبرگزاری کار ایران

ایجاد دبیرخانه فعال خواهر خواندگی یزد و بندر انزلی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۹۶۰

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد گفت: پس از رایزنی‌های شهرداری و شورای شهر یزد با شهرستان بندرانزلی، تفاهم نامه خواهرخواندگی به امضای شهرداری‌های این دو شهر رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، بی بی فاطمه حقیرالسادات در نشست این کمیسیون اظهار داشت: تفاهم نامه خواهرخواندگی فی مابین این دو شهر با جاذبه‌های بی‌بدیل گردشگری که هر یک از این دو شهر با اتکا به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی و همچنین بواسطه دارا بودن نعمات خدادادی منحصربه‌فرد، مکمل یکدیگر خواهند بود مورد امضا قرار گرفت.

به گفته وی از جمله اهم زمینه‌های همکاری اشاره شده فی مابین، تبادل تجربه در حوزه‌های معماری، شهرسازی، میراث فرهنگی، محیط زیست، تسهیل مناسبات فرهنگی، از برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط گرفته تا تورنمنت‌های ورزشی و تبادل آیین و رسوم غنی طرفین خواهد بود.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: توسعه همکاری‌های موثر در حوزه بهره‌مندی از امکانات اقامتی و سایر خدمات گردشگری، معرفی فرصتهای سرمایه گذاری بالاخص در زمینه توسعه خدمات گردشگری، توسعه تجارت پایدار به منظور افزایش مبادلات اقتصادی، بسط و توسعه روابط آموزش، دانشگاهی و بهره‌مندی از امکانات بالقوه پزشکی و گردشگری سلامت از دیگر موارد مورد توجه در این تفاهم نامه است.

حقیرالسادات افزود: از دیگر مسائل حائز اهمیت اشاره شده در این نشست ایجاد کریدور هوایی یزد به بندرانزلی و برعکس است و امید است با حمایت مسوولین ذیربط تحت همین تفاهم نامه در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی آن در جهت توسعه روابط باشیم.

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: از دستاوردهای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی، در نظر گرفتن فضای مناسب شهری برای ساخت المان هر یک از این شهر در شهر دیگر و نامگذاری میدانهای ساخته شده به نام این شهرها نیز است.

وی ادامه داد: با توجه به توافقات بعمل آمده تا هفته آینده شاهد راه اندازی دبیرخانه فعال خواهرخواندگی یزد و بندرانزلی به همت بخش خصوصی، گردشگری شن‌های ساحلی از بندرانزلی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز