خبرگزاری کار ایران

بیش از ۵۰ درصد فوتی‌های تصادفات درون شهری آذربایجان غربی عابرین پیاده هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۰۱۴

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد فوتی های درون شهری عابرین پیاده هستند، گفت: اجرای کامل قوانین راهنمایی و رانندگی مهمترین مولفه در کاهش حوادث جاده ای است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار "رحیم جهانبخش" با اشاره به اینکه در مجموع آمار تصادفات درون و برون شهری نسب به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است تاکید کرد: در ۷ماهه گذشته ۴۰۰نفر بر اثر تصادف در استان جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: کاهش تصادفات مستلزم همراهی مردم با پلیس است و اجرای کامل قوانین راهنمایی و رانندگی مهمترین مولفه در کاهش حوادث جاده ای است که می طلبد اصحاب محترم رسانه با راه اندازی پویش های مردمی- رسانه ای مرتبط با ارتقاء فرهنگ رانندگی در سطح استان اقدام کنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره افزایش ۴۸ درصدی برخورد و اعمال قانون پلیس با رانندگان متخلف، گفت: در سال جاری ۲ مرحله طرح برخورد با خودروهای شوتی و هنجار شکن و فاقد پلاک در سطح استان صورت گرفته است که بیش از ۸هزار خودرو توقیف شده است که با حمایت قاطع قضایی برای بار اول ۱۵ روز توقیف و در صورت تکرار توقیف یک ماهه و یا بر اساس مفاد قانونی مصادره خواهند شد.

وی افزود: در راستای مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر در سطح استان  در سال جاری ۲هزار و ۹۲۴ کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف و۳۸ باند قاچاق مواد مخدر در سطح استان منهدم شده است.

به گفته وی دستگیری معتادین متهاجر و دستگیری قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر افزایش ۴۷درصد داشته است.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه بیشترین جرایم فضای مجازی در استان مرتبط با موضوعات مالی است از دستگیری بیش از ۷۰۰ نفر در حوزه جرایم فضای مجازی خبر  داد و گفت: آذربایجان غربی از نظر نرخ وقوع جرایم در حوزه سرقت در رتبه۳۴ کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز