خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه:

دولت‌ها به دلیل استعمار سرمایه‌داری نتوانستند قانون کار را اجرایی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۱۶۱

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه با بیان اینکه قانون کار بعد از قانون اساسی دومین قانون جامع کشور است، گفت: پس از 33 سال تصویب و ابلاغ این قانون برای اجرا، هیچ کدام از دولت‌ها به دلیل استعمار سرمایه‌داری نتوانستند بندهای حمایتی آن را اجرا کنند.

به گزارش ایلنا، داوود میرزایی در مراسم گرامی‌داشت 29 آبان ماه سال‌روز تصویب قانون کار، افزود: قانون کار یکی از دستاوردهای کشور برای کارگران بود، اما به مرور زمان و با نفوذ نظام سرمایه‌داری و خصوصی‌سازی، نگاه ارباب رعیتی به جامعه کارگری اعمال شد و این افراد مورد ظلم قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در برخی مواقع اصلاح قانون کار از سوی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان مطرح می‌شود، ادامه داد: کارگران به عنوان شرکای شورای اجتماعی کار و کارگر انتظار دارند این اصلاحات در مسیر بهتر شدن وضعیت کارگری انجام شود و مانع از تمام شدن قانون کار به نفع نظام سرمایه‌داری شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه با تأکید بر اینکه قانون کار یکی از مهمترین امیدهای جامعه کارگران برای احقاق حقوق آنها است، اظهار داشت: جامعه کارگری از دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارند مانع از به حاشیه رفتن و از بین رفتن قانون کار شوند.

میرزایی تصریح کرد: انتظار داریم مدیران نظام به رفاه و آسایش جامعه کارگری بیش از گذشته توجه داشته باشند و نباید این امر مورد بی‌مهری دولت‌ها و نمایندگان مجلس قرار گیرد. در این راستا نباید بگذاریم بی‌توجهی‌ها و بی‌مهری‌ها باعث ایجاد فاصله جامعه کارگری شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز