خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

32 خانه یاریگران زندگی در کشور راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۸۵۸

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی: سن اعتیاد در حال کاهش است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی 32 خانه یاریگران زندگی در سطح کشور خبر داد و گفت: این تعداد از خانه‌های زندگی در مرحله نخست، با مشارکت ستاد مبارزه موادمخدر و معاونت اجتماعی و سیاسی استانداری استان‌های کشور ایجاد شده و اکنون در تمامی مراکز استان‌ها این خانه‌ها فعال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصغر باقرزاده در مراسم بهره‌برداری از خانه یاریگران زندگی استان مرکزی، افزود: این مراکز در مناطق و نواحی استان‌ها به مرور گسترش پیدا می‌کند و مکان‌هایی برای استقرار این خانه‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی ادامه داد: با بهره‌گیری از راه‌های پیشگیری، از جمله راه‌اندازی و فعالیت خانه یاریگران زندگی، می‌توان از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری کرد. این خانه‌ها از جمله مراکزی است که آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها، دانش‌آموزان و مربیان ارائه می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌های متفاوت و متنوعی آغاز شده که یکی از مهمترین فعالیت‌ها ایجاد مراکزی برای توانمندسازی دانش‌آموزان، خانواده‌ها، معلمان و مربیان است.

باقرزاده تصریح کرد: در این مراکز آموزش‌های لازم با شیوه‌ها و قالب‌های متفاوت و متنوع از جمله کلاس‌های آموزشی، بازی‌ها، دورهمی‌ها، تبادل تجارب و آشنایی با عوامل آسیب‌های اجتماعی به آنها ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: 5 میلیون دانش‌آموز پایه‌های سوم، ششم، هفتم، هشتم و دهم در نقاط مختلف کشور غربالگری آسیب‌های اجتماعی شدند. این دانش‌آموزان در 13 مقیاس آسیب اجتماعی غربالگری شدند و مشخص شد که دانش‌آموزان با چه آسیب‌هایی درگیر هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به فرایند ارائه آموزش نماد به مدیران مدارس کشور اشاره داشته و تأکید کرد: این موضوع برای جلوگیری از بروز و گسترش آسیب‌های اجتماعی برگزار شده و نیاز است خانواده‌ها نیز پای کار آمده تا از بروز آسیب‌هایی که کودکان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، جلوگیری شود.

باقرزاده ابراز داشت: محور کار مراقبت، فعال کردن دانش‌آموزان است. آموزش و پرورش باید دانش‌آموزانی را که از لحاظ آسیب‌های اجتماعی در معرض خطر قرار دارند، شناسایی کند و برای در امان ماندن آنها برنامه‌ریزی کند. همچنین توانمندسازی دانش‌آموزانی که از آسیب‌های اجتماعی دور هستند را در دستور کار داشته باشد.

وی به موضوع گستردگی فرایند تربیت در سطح جامعه به خصوص در بین قشر کودکان و نوجوانان اشاره داشته و اضافه کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار بزرگ تربیت را برعهده بگیرد. در این راستا نیاز است واحدها و دستگاه‌های اجرایی دیگر این نهاد را پشتیبانی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این مراسم گفت: آسیب‌های اجتماعی و در رأس آنها اعتیاد دانش‌آموزان و قشر جوان، جامعه را تهدید می‌کند. سن اعتیاد در حال کاهش است و متأسفانه این وضعیت رو به افزایش است.

محمدامین باقری با بیان اینکه آموزش و پرورش در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: در حوزه امنیتی و اجتماعی نیز هیچ وزارتخانه‌ای به اهمیت وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد. باید در نظر داشت که جامعه هدف این وزارتخانه دانش‌آموزان هستند.

به گزارش ایلنا، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: بزرگترین مرکز خانه یاریگران زندگی با هدف مهارت‌افزایی برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان و پیشگیری از اعتیاد در این استان به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام محسن منصوری به محل استقرار خانه یاریگران زندگی استان مرکزی در شهرستان اراک اشاره کرده و افزود: این مرکز در فضایی به مساحت 2000 مترمربع در کانون امام خمینی شهرستان اراک فعال شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز