خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته تشکلات و اتحادیه‌های کارگری خانه کارگر:

از نظر تشکل‌های کارگری در کمیسیون‌های تخصصی استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۰۲۵

دبیر کمیته تشکلات و اتحادیه‌های کارگری خانه کارگر گفت: حضور اعضای تشکل‌های کارگری در کمیسیون‌های تخصصی در راستای اجرایی کردن اصل سه‌جانبه گرایی از مواردی است که باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به استان گیلان، نشست کنگره سراسری خانه کارگر (عادی و فوق‌العاده) با حضور ریاست و اعضا در مجتمع کارگران شهید امامی چمخاله برگزار شد.

فتح الله بیات در این نشست گفت: در جلسه کمیته تشکلات و اتحادیه‌های کارگری خانه کارگر، حفظ و انسجام تشکلات کارگری توسط دبیران اجرایی، حضور بازنشستگان در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف، استفاده از تجربه‌های آن‌ها و پیگیری رفع موانع قانونی حضور آن‌ها در این هیأت‌ها بررسی شد.

دبیر کمیته تشکلات و اتحادیه‌های کارگری خانه کارگر ادامه‌داد: آموزش مستمر برای پرورش نیروهای جدید و متخصص و توانمندسازی آن‌ها و تشکیل کانال‌های فضای مجازی برای تبادل‌نظر بین تشکل‌ها از دیگر مواردی بود که مطرح شد.

وی عنوان کرد: ارتباط تشکلات کارگری کشور با اتحادیه‌های بین‌المللی کار به‌واسطه خانه کارگر و همچنین ارتباط با ادارات و سازمان‌های مرتبط در جهت پیشبرد اهداف کارگران از مواردی بود که درباره آن‌ها بحث و تبادل نظر شد.

این فعال کارگری ادامه‌داد: نهادینه کردن اعتراضات و اعتصابات کارگری براساس اصل 27 قانون اساسی توسط خانه کارگر از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو عنوان کرد: لازم است در انتخابات حضور پررنگ داشته و در استان‌هایی که اعضای تشکل‌ها در آن کاندیدا شده‌اند، همکاری لازم صورت گیرد.

بیات گفت: تشکیل اتاق‌های فکر با حضور خبره‌های کارگری با نظارت خانه کارگر در جهت پیشبرد اهداف کارگری و ساماندهی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر کمیته تشکلات و اتحادیه‌های کارگری خانه کارگر خاطرنشان کرد: همچنین لازم است تشکیل کانون‌های اسلامی کار و سایر تشکل‌های کارگری در شرکت‌ها و کارگاه‌هایی که پرسنل آن‌ها مشمول قانون کار هستند، پیگیری شود.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز