خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی البرز:

جمعیت همیار کرج ظرفیتی ارزشمند و همسو با مأموریت‌های میراث‌فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۰۳۴

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با حضور در نشست جمعیت همیار کرج، این سازمان مردم نهاد را به عنوان بازوی قدرتمند میراث فرهنگی عنوان کرد که نقش بسزایی در حفظ فرهنگ و میراث البرز دارد.

به گزارش ایلنا از البرز، رحیم خاکی به همراه معاونان، ضمن حضور در سمینار جمعیت همیار کرج و شنیدن دغدغه‌ها به تعامل و تبادل نظر با فعالان فرهنگی پرداخت. 

مدیر کل میراث فرهنگی در این نشست البرز را استانی کهن عنوان کرد که محوطه 9 هزار ساله ازبکی تنها نمایانگر بخشی از تاریخ آن است و ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه گردشگری در استان وجود دارد. 

خاکی با تأکید بر اهمیت اقتصاد گردشگری گفت: رونق گردشگری در استان البرز یکی از مهمترین اهداف و رسالت‌هایی است که این اداره کل دنبال می‌کند. 

او همچنین البرز را استان اقوام و غنی از هنرمندان صنایع‌دستی عنوان کرد که 85 رشته فعال صنایع دستی را در خود جای داده  و بخشی از اشتغال استان را بر عهده دارد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز توضیحاتی در خصوص هر یک از آثار و بناهای تاریخی استان ارائه داد و به شرح شرایط و برنامه های آتی برای بهره برداری از آثار پرداخت. 

خاکی با اشاره به ثبت انجمن خیرین میراث فرهنگی به پیشنهاد وزیر میراث فرهنگی از خیرین و علاقه‌مندان به میراث‌فرهنگی دعوت کرد به این انجمن بپیوندند. 

او جمعیت همیار کرج را ظرفیتی ارزشمند و همسو با مأموریت‌های میراث‌فرهنگی عنوان کرد و گفت: فعالان فرهنگی بومی کرج به عنوان بازوی قدرتمند میراث فرهنگی البرز می‌توانند با معرفی میراث‌طبیعی و ناملموس مرتبط با فرهنگ بومی خود به حفاظت هر چه بیشتر از میراث فرهنگی نقش بسیار موثری داشته باشند و به ثبت میراث ناملموس کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز